به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» امروز صبح مراسم تشییع و خاک‌سپاری عالم و مجاهد فی‌سبیل‌الله حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیدرضی شکوری امام‌جمعه سابق خوی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، ائمه جماعت شهرستان‌های هم‌جوار، مسئولین استانی، شهرستانی و خیل مردم مؤمن و ولایت‌مدار شهرستان خوی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آ.غربی و امام‌جمعه شهرستان ارومیه با بیان اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکوری سال‌های بسیاری در لباس روحانیت به انقلاب، نظام و شهرستان خوی خدمات ارزنده‌ای کرده‌اند و از خود باقیات‌صالحات زیادی به یادگار گذاشته‌اند گفت: وی مردی خستگی‌ناپذیر، مجاهدی نستوه، ولایت‌مدار و عالمی وارسته بودند که هیچ‌گاه در راه خدمت به‌نظام و مردم از پای ننشستند.

امام جمعه ارومیه با طلب رحمت و غفران الهی برای حجت‌الاسلام شکوری و صبر جمیل برای خانواده وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های بی‌وقفه آقای شکوری به‌خصوص در گسترش کمی و کیفی حوزه علمیه خوی و توسعه ارتباطات علمی و خدمات آموزشی به طلاب و به‌ویژه ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی ایشان از حافظه تاریخی مردم‌ دارالمؤمنین خوی هرگز فراموش نخواهد شد.

لازم به ذکر است امام‌جمعه سابق خوی که در بین سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۴۰۰ به مدت ۲۱ سال امام‌جمعه شهرستان خوی بود در سن ۶۷ سالگی بعد از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت و امروز بعد از  وداع و قرائت نماز میت به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آ.غربی  بر دوش ملت قدردان خویی تشییع و در قبرستان ملاعلی این شهرستان به خاک سپرده شد.

گذری بر زندگینامه امام‌جمعه سابق خوی:

حجت‌الاسلام شکوری فرزند سید ابوالحسن در ۲۵ فروردین سال ۱۳۳۵ شمسی در روستای عالم خیز خاک مردان از توابع شهرستان خوی دیده به جهان گشود.

وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی در ۱۵ سالگی وارد مدرسه علمیه نمازی خوی شد، پس از شش ماه تحصیل به حوزه علمیه قم هجرت کرد و تحصیلات حوزوی خود را در قم نزد اساتیدی چون آیات مدرس افغانی، شیخ یحیی انصاری شیرازی، سید شمس‌الدین علوی، ابوالقاسم غروی، اعتمادی، ستوده، شیخ عبدالکریم تبریزی و پایانی به اتمام رساند و از محضر حضرات آیات جوادی آملی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، ملکی تبریزی، فاضل لنکرانی، علوی گرگانی، مشکینی و… کسب فیض کرد.

امام‌جمعه سابق خوی پس از پیروزی انقلاب هم‌زمان با تحصیل در حوزه علمیه قم، مسئولیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز بر عهده داشت که از جمله آنها می‌توان به نمایندگی طلاب خوی به مدت ۱۰ سال، نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ۴، حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی، مسئولیت کمیته‌های انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و کردستان اشاره کرد.

مرحوم شکوری اقدام به تأسیس ساختمان اداری و پایگاه برای کمیته‌های انقلاب در دو استان آذربایجان غربی و کردستان، تأسیس حوزه علمیه خواهران در خوی، ساختمان جدید حوزه علمیه برادران، راه‌اندازی کتابخانه عمومی در ساختمان حوزه، ارتقای سطح علمی حوزه نمازی خوی از پایه ۵ به پایه ۸، راه‌اندازی انجمن قرآن و نهج‌البلاغه، ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، شورای فرهنگ عمومی، ستاد احیای زکات، شورای هیئت‌های عزاداری و چندین سایت پژوهشی و فرهنگی کرد.

امام‌جمعه سابق خوی در سال ۹۲ از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به‌عنوان امام‌جمعه برتر و نمونه کشور انتخاب شد.

انتهای خبر/