حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در ۴ دهه انقلاب اسلامی اظهار داشت: بسیج و انقلاب از یکدیگر تفکیک‌ناپذیرند ازآنجایی‌که بسیج جزئی از انقلاب و فرزند انقلاب است پیشینه و کارکرد بسیج با اهداف مختلف انقلاب عجین گشته است و توانسته در ادوار مختلف حاکمیت اسلامی در ایران خصوصاً دوران استقرار حاکمیت اسلامی، جهاد و دفاع مقدس، سازندگی و… بدرخشد.

وی تصریح کرد: بر اساس مکتب بسیج، فعالیت‌های این نیروی مخلص تمام‌نشدنی است و همواره آماده جان‌فشانی و گره‌گشایی در بخش‌های مختلف و دفاع از  اصل نظام، دین و مدافع ولایت است و در ایجاد و تأمین امنیت در اقصی‌نقاط کشور نیز یاری گر نیروهای انتظامی است.

امام‌جمعه خوی ادامه داد: ترویج فرهنگ بسیجی ضامن پیشرفت کشور، خنثی‌کننده تحریم‌ها و تهدیدها، تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به قله‌های سعادت برای کشور است.

این مقام دینی با بیان اینکه بسیج عناصر کاردان و کارآمد برای نظام تربیت‌کرده و می‌کند افزود: امروز بسیج در زمینه‌های علمی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و… که ممکن است مورد هجوم دشمن واقع شویم سنگرهای مستحکمی ساخته تا در زمان حمله ناگهانی دشمن به هر خاکریزی از نظام بتواند به‌سادگی از آن موضع دفاع نماید؛ بنابراین انقلاب و کشور مدیون ۴ دهه کار و تلاش، ایثار و شهادت طلبی، تدبیر و هوشیاری عناصر مؤمن و تربیت شده در مکتب اسلام و گفتمان ولایت و رهبری است.

وی گفت: شناخت نیاز‌های روز و انعطاف مأموریت‌های بسیج تا به امروز ثابت کرده در برابر دغدغه‌ها و نیاز‌های جامعه بی‌تفاوت نیست؛ بنابراین  ظرفیت مردمی بسیج بهترین نیرویی است که می‌تواند به اصلاح روش‌ها و رفتار‌های اجتماعی منجر شود و که تاکنون در این زمینه نیز کارنامه‌ای درخشان دارد.

امام‌جمعه خوی با اشاره به فعالیت جهادی مردم و بسیجی‌ها در سال‌های سازندگی و پس از آن اظهار داشت: کار جهادی بسیج سازندگی یکی از تأثیرگذارترین عوامل در حوزه محرومیت‌زدایی به شمار می‌آید من‌جمله ورود به حوزه‌های اشتغال و کمک به دولت برای پیشبرد راهبرد‌های اقتصادی یکی از ابتکارات بی‌بدیلی بود که توسط این نهاد صورت گرفت.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی در ادامه افزود: توفیق و پیشرفت فعالیت‌های بسیج سازندگی صرفاً یک برنامه نیست؛ بلکه بسیج سازندگی توانسته کار مهمی انجام دهد و آن این است که یک فرهنگ و فضیلت جهادی را نهادینه کرده باشد و همین فرهنگ جهادی دستاوردی بود که در کارنامه بسیج خوش درخشید.

وی موفقیت نیرو‌های بسیجی در عرصه‌های مختلف دفاعی را به الگویی برای مسلمانان انقلابی و آزادی‌خواهان دنیا دانست و یادآور شد: از موفق‌ترین نمونه‌های این الگو‌برداری حزب‌الله لبنان، جیش الشعبی در سوریه و نیرو‌های بسیج مردمی در عراق است؛ گروه‌هایی که در جریان دفاع از کشورشان و عقب راندن دشمن خصوصاً داعش، اسرائیل و آمریکای غاصب نقش عمده‌ای را ایفا کرده‌اند.

انتهای خبر/