به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در یادواره سرداران و ۱۰۱۳ شهید سرافراز خوی که در آستان مقدس امامزاده سید بهلول برگزار شد؛ گام دوم انقلاب را یک حرکت جهادی دانست و افزود: نقطه عطف گام دوم انقلاب همان جهاد تبیین است که بسیج آن را به‌عنوان سرلوحه کار خود قرارداد و طبق فرامین رهبری به آن عمل می‌کند.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی ادامه داد: با جهاد تبیین است که می‌توان نسل امروز را نسبت به آرمان‌های انقلاب آشنا کرد تا در برابر فتنه‌های دشمن ایمن شده و در دامشان نیفتند؛ بنابراین وظیفه همه خصوصاً بسیجیان عزیز این است که با بصیرت‌افزایی زمینه‌ساز تحولی مقاوم اما به‌صورت نرم در برابر جنگ نرم دشمن باشند.

محمدحسین رجبی تفکر و فرهنگ بسیج را بازوی توانمند انقلاب اسلامی عنوان و اظهار داشت: گسترش فرهنگ مقاومت در دنیا برگرفته از همان تفکر و مکتب بسیج است که توسط خود بسیجیان به دنیا عرضه شد و حال شاهدیم که کابوس شبانه‌روزی همه دشمنان مستکبر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز تفکر و ارزش بسیج برای همه دنیا بیش‌ازپیش نمایان شده است؛ بنابراین استکبار جهانی می‌خواهد این تفکر را به هر طریقی که بتواند از بین ببرد.

رجبی گفت: تشکیل مقاومت در منطقه برگرفته از همان تفکری است که امام خمینی (ره) آن را یک راهبُرد برای مقابله با استکبار جهانی می‌دانست.

این مقام نظامی تصریح کرد: اقدامات ددمنشانه اسرائیل نمی‌تواند تصویر واقعی این رژیم ضعیف و آسیب‌پذیر صهیونیستی را پنهان کند، امروزه بیش‌ازپیش عجز و ناتوانی رژیم از رویارویی مستقیم با نیروهای مقاومت را شاهد هستیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه عمر رژیم کودک کش اسرائیل در همان ۱۵ مهر تمام شده خاطرنشان کرد: اگر کمک های نظامی آمریکا در حمایت بی پرده و اسرار بر نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم غاصب نبود قطعا در همان شب اجرای عملیات طوفان الاقصی خاموشی دائمی اسرائیل ضعیف و برچیده شدن غده سرطانی از منطقه را به دست یک گروه مقاومت حزب الله می دیدیم.

وی برگزاری یادواره شهدا را مقدمه تربیت نسل جهادی و انتقال پیام شهدا به قشر جوان عنوان و تأکید کرد: جوانان به یک قهرمان ملی برای الگو نیاز دارند و الگوسازی برای نسل جوان از مهم‌ترین اقدامات بسیج مستضعفین بوده است چرا که یک الگوی قابل ملموس و دارای ویژگی‌های برتر دینی و اخلاقی خصوصاً از شهدای عزیز کشورمان که با درس‌گرفتن از مکتب حسینی جان خود را فدای دین و انقلاب کردند می‌تواند نسل آینده را نسلی پویا و انقلابی به بار آورد.

انتهای خبر/