مرتضی محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش خوی در حاشیه برگزاری مانور زلزله در مدارس این شهرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» نقش و جایگاه آموزش در پیشگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث و سوانح را مهم و اساسی توصیف و اظهار داشت: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک دستگاه فرهنگ‌ساز و متولی اصلی آموزش با تمام ظرفیت و امکانات در بحث آموزش مدیریت بحران عمل می‌کند.

وی گفت: مانور زلزله، فرصتی برای ارزیابی توانایی‌هاست و شبیه‌سازی شرایط واقعی در حقیقی بودن نتایج آن مهم و ضروری است که در همین راستا و باهدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان، کاهش تلفات انسانی در هنگام بروز زمین‌لرزه، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم‌سازی؛ مانور سراسری زلزله در ۲۰۰ مدرسه شهرستان خوی برگزار شد.

محمدپور با اشاره به وقوع چندین زلزله طی سال اخیر در خوی تأکید کرد: زمین‌لرزه یکی از مهم‌ترین بلایای طبیعی بوده که همه ما در سال اخیر آن را در بزرگی‌ها و شدت‌های مختلف تجربه کرده‌ایم؛ جدا از استحکام سازه‌ها، رفتار درست و به جا در حوادث این‌چنینی می‌تواند از بحران‌های بعدی جلوگیری کند.

مدیر آموزش‌وپرورش خوی افزود: این مانور با همکاری آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های امدادرسان با حضور مسئولین به‌صورت نمادین در دبیرستان  شهید شهبازی و علامه طباطبایی شهرک ولیعصر خوی اجرا شد.

گفتنی است در انتها نماز آیات به‌عنوان یک امر تربیتی با حضور معاون فرماندار و رئیس مدیریت بحران و مدیر آموزش‌وپرورش، کارشناسان و دانش‌آموزان اقامه شد.

انتهای خبر/