کریم علی‌نژاد فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش اظهار داشت: در راستای نظارت و کنترل قیمت‌ها و مقابله با گران‌فروشی از ابتدای امسال بیش از ۵ هزار واحد صنفی در شهرستان خوی نظارت و بازرسی صورت‌گرفته است.

وی افزود: در این مدت ۲۴ پرونده بزرگ تخلفات صنفی با عناوین عدم درج قیمت و گران‌فروشی تشکیل و به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

فرماندار خوی اظهار داشت: گروه‌های نظارت و کنترل کالا روزانه از واحدهای صنفی بازرسی و نظارت می‌کنند تا شاهد کنترل بازار در آستانه شب یلدا باشیم.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایجاد رقابت سالم در تهیه و توزیع کالا و نفی هرگونه انحصار، اختلال و یا تبانی در جهت خودداری از عرضه و یا افزایش بی‌رویه قیمت از خط‌قرمزهای بازرسان ما است و در راستای حفظ حقوق مصرف‌کننده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم شد.

وی همچنین از افزایش گروه‌های نظارت و بازرسی از کالاهای اساسی برای شب یلدا خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و افزایش تعداد اکیپ‌های بازرسی به‌صورت روزانه، بازرسی‌ها از تأمین‌کننده‌های اصلی و مراکز عمده‌فروشی آغاز می‌شود و تا سطح خرده‌فروشی ادامه می‌یابد تا مردم نگران تأمین کالاهای خود در این شب نباشند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده فروش کالاهای شب یلدا با قیمت‌های بالاتری از نرخ مصوب اعلامی سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده برای متخلفان پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

انتهای خبر/