حسین حبیب‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» ضمن تقدیر از خانواده مرحوم دکتر ابوالقاسمی و گرامیداشت یاد و خاطره وی اظهار داشت: این طرح اولین طرح صددرصد خیر ساز در خوی است که با بهره‌برداری از آن بخش مهمی از مشکلات شهر فیرورق و محور خوی – چالدران در زمینه ارائه خدمات اولیه به بیماران و مصدومان از حوادث برطرف شد.

وی افزود: پایگاه فوریت‌های پزشکی شهر فیرورق به همت خانواده پزشک مرحوم دکتر علیرضا ابوالقاسمی در ۱۹۴ مترمربع زیر بنا ساخته شده است.

حبیب‌زاده با بیان جزئیات این پایگاه گفت: زمین این طرح را شورای اسلامی و شهرداری فیرورق تأمین کرده و خانواده دکتر ابوالقاسمی نیز  برای ساخت و تجهیز این مرکز فوریت‌های پزشکی بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی  با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت در شهرستان خوی تصریح کرد: نظام سلامت با ساخت ۵ بیمارستان تخصصی در خوی توانسته شاخص امید به زندگی را افزایش، مرگ‌ومیر مادران، نوزادان  را کاهش و همچنین با کنترل  بسیاری از بیماری‌های واگیردار در خدمت سلامت و بهداشت شهروندان عزیز باشد و باید گفت که این موارد فقط جزئی از دستاوردهای نظام سلامت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خوی  است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۵ مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت نیز با مشارکت خیران در مناطق روستایی خوی در دست  ‌ساخت است.

انتهای خبر/