اسماعیل صفرعلی زاده رئیس دانشگاه پیام‌نور خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» ضمن تبریک روز دانشجو با اشاره به وقایع شکل‌گیری ۱۶ آذر، علم و بصیرت دانشجویان را سلاحی مرگبار در مقابل استکبار جهانی عنوان و اظهار داشت: حوادث ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ نشان داد دانشجو در خط مقدم استکبارستیزی قرار دارد و مبارزه با استکبار، استعمار، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی دلیل ماندگاری روز دانشجو را ماندگار کرده است.

اوی افزود : دانشجویان عزیز آن روز به‌وسیله جنگ سخت و نثار خون خود در مقابل استکبار ایستادند و اما اکنون به دلیل تغییر رویه حملات دشمن به انقلاب اسلامی، علاوه‌برآن که دولت و ملت مسیر مبارزه با استکبار را باید برای این قشر هموار کنیم دانشجویان خود نیز با علم و فناوری باید در مقابل استکبار بایستند و در راستای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.

وی با برشمردن ویژگی‌های دانشجوی موفق و نمونه ادامه داد: دانشجوی مسلمان دو وظیفه مهم بر عهده دارد نخست این که کوشش کند تا به بالندگی علمی، آموزشی و پژوهشی برسد و در دیگر وظیفه خود با آزاداندیشی وارد جامعه شده و زمانی که با رویدادها و مناسبات اجتماعی و سیاسی مواجه می‌شود بی‌تفاوت نبوده و باید در قبال سرنوشت جامعه با تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد.

اسماعیل صفرعلی زاده با بیان نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجویان رکنی از انقلاب هستند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشتند و بااقتدار تمام به حضور بیگانگان در کشو رو فعالیت بیگانگان اعتراض نمودند و با نثار خون خود و دفاع از اعتقادشان؛ استکبارستیزی و پاسداشت از ارزش‌ها را جاودانه کردند.

وی افزود: دانشجو باید آرمان‌گرا و واقع‌نگر باشد تا بتواند چشم‌انداز مسیر پیشرفت در کشور را ترسیم کند و در نتیجه آن بتواند به موفقیت دست یابد و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشجو امیدآفرین برای جامعه است تصریح کرد: دانشجویان به‌عنوان یک عنصر امیدآفرینی شناخته می‌شوند و اساساً امید و خوش‌بینی نسبت به آینده یکی از ویژگی‌های این قشر عزیز است؛ بنابراین به‌عنوان سرمایه‌های علمی و آینده‌سازان کشور چشم امید یک جامعه هستند و همواره باید به‌دور از یاس و شکست، امید را در رگ‌های مردم این سرزمین جاری سازند.

انتهای خبر/