مرتضی محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» گفت: مسابقات فوتسال دانش‌آموزی مدارس شهرستان خوی پس از ۱۰ روز رقابت به پایان رسید.

وی افزود: در این دوره از مسابقات فوتسال ۲۵ تیم از مدارس این شهرستان حضور داشتند که به مدت ۱۰ روز در سالن شهید چمران خوی برگزار شد و در پایان تیم‌های مالک‌اشتر دیزج دیز و شهید چمران با شکست رقبا به مرحلهٔ نهایی راه یافتند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی اظهار داشت: در بازی پایانی این رقابت‌ها هم تیم مالک‌اشتر دیزج دیز با شکست ۲ بر ۱ موفق شد حریف خود تیم شهید چمران را شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات شود.

این مقام مسئول گفت: ورزش فواید بسیاری برای روح و جسم انسان خصوصاً در سنین رشد و فعالیت مغزی دارد و حتی در کمترین سطح فعالیت نیز در صورت مداومت در تحرک، نمی‌توان از نقش ورزش در یادگیری و سلامت دانش‌آموزان غافل شد.

وی تصریح کرد: ورزش می‌تواند باعث شادابی بدن شده و در نتیجه دانش‌آموزان با تمرکز بالایی می‌توانند موفقیت بیشتری در مطالعه و تحصیل به دست آورند.

محمدپور با بیان اینکه آموزش‌وپرورش نقش ویژه‌ای در آموزش و تربیت دانش‌آموزان دارد گفت: در این راستا با برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف علاوه بر ارتقای روحیه دانش‌آموزان، نحوه رقابت سالم و اخلاق حرفه‌ای مبتنی بر آموزه‌های اسلامی را به کودکان و نوجوانان می‌آموزد.

انتهای خبر/