حسن نصر اله پور شهردار خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» در تشریح این خبر اظهار داشت: فرآیند تکمیل و احیای  باغ دلگشا (داغ لار باغی) از چندی پیش در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته و عملیات ساخت این پروژه در مساحتی بالغ بر ۵ هکتار در سه‌فاز استمرار داشته که فاز اول آن صددرصد به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه از اصول نقشه‌برداری روز استفاده  شده است گفت: پروژه احیای باغ دلگشا با الهام از طرح اصلی خود درگذشته آغاز شده و پس از اتمام این عملیات، ساخت عمارت باغ دلگشا نیز آغاز خواهد شد.

نصر اله پور از اعتبار این پروژه گفت و افزود: از ابتدای عملیات تاکنون بیش از ۱۷ میلیارد ریال سازمان سیما و منظر و ۵۳ میلیارد ریال معاونت امور زیربنایی برای این پروژه هزینه نموده است که پیش بینی می شود تا اتمام این پروژه فاخر، ۸۰ میلیارد ریال دیگر نیز جهت ساماندهی معابر و مسیر دسترسی به این پروژه از ضلع شمالی کمربندی شهید سلیمانی تخصیص یابد.

شهردار خوی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در این پروژه اظهار کرد: مونتاژ و نصب چراغ‌های روشنایی دوطرفه، آماده‌سازی ۱۷ هزار مترمربع از فضای سبز و کاشت ۴۰۰ گلدان گل رز، ۴۰۰ گلدان گل مینیاتور و ۴۰ اصله درخت توری در باغ دلگشا عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: در بخش‌های دیگر این پروژه مسیر پیاده‌روی، نیمکت و مبلمان مناسب، آلاچیق، کافی‌شاپ، نمازخانه و سرویس بهداشتی برای رفاه شهروندان و گردشگران در نظر گرفته شده است.

نصر اله پور در پایان، ارتقای سرانه فضای سبز و تقویت روحیه نشاط و شادابی برای شهروندان را از اولویت‌های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: امید است با این اقدامات گام‌های مؤثری را در آبادانی و توسعه هر چه بیشتر شهر زیبای خوی برداشته باشیم و زمینه را برای افزایش صنعت گردشگری فراهم سازیم.

انتهای خبر/