حسن نصرالله پور شهردار خوی در حاشیه برگزاری آیین درخت‌کاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» در تشریح جزئیات این خبر افزود: در راستای افزایش فضای سبز، احیای جنگل‌ها، تلطیف هوا، کاهش اثر گاز‌های گلخانه‌ای، حفاظت از منابع آب‌وخاک و احیای باغ دلگشای شهرستان پویشی تحت عنوان  کاشت ۱ هزار ۱۳ نهال به یاد سردار سلیمانی و شهدای شهرستان خوی در مجموعه تفریحی فرهنگی دلگشا طراحی شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت درختکاری و توسعه فضای سبز گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و مراتع جنگل‌ها از توصیه‌های دین و از تأکیدات رهبری ماست که برای رسیدن به این هدف اجرای این‌گونه طرح‌ها از ضروریات است.

نصرالله پور تصریح کرد: توسعه فضا سبز در شهر خوی با ایجاد معاونت سیما منظر در دستور کار شهرداری خوی قرار دارد و تا پایان امسال ۲ بوستان در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول تأکید کرد: امسال با اجرای طرح ملی کاشت نهال و بهره‌برداری از پارک جنگلی فنایی چند طرح دیگر مساحت فضا‌های سبز شهرستان خوی ۳۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

لازم به ذکر است حضور و مشارکت گروه‌های جهادی سپاه خوی، جوانان جمعیت هلال‌احمر خوی و دیگر اقشار مردم در مراسم پویش طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال مصادف با ولادت حضرت زهرا و سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی شرکت کردند.

انتهای خبر/