به گزارش خبرنگار باشگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی در ابتدای خطبه‌های نمازجمعه امروز در شهرستان خوی با اشاره به فلسفه حجاب و عفاف و تاریخ به‌وجودآمدن آن گفت: حجاب و عفاف پیش از آن ‌که دستوری اسلامی باشد، جزو فرهنگ ایران بوده است؛ لذا این‌که گفته می‌شود این اعراب بودند که بر ایرانیان حجاب عربی را تحمیل کردند، شبهه‌ای بی‌پایه‌واساس است؛ زیرا زنان ایران‌زمین، قبل از اسلام حجاب داشتند و زنان عرب جاهلی، پیش از اسلام فاقد این نوع پوشش بودند.

وی ادامه داد: رضاخان باعث‌وبانی اصلی جنایت فرهنگی کشف حجاب بود، منتهی قبل از روی کار آمدن رضاخان، جوّ سنگین فرهنگی اجتماعی علیه حجاب در کشور شکل گرفت. در واقع برنامه از پیش‌ تعیین‌شده‌ای برای نابودی حجاب در ایران، به منزله اقدام اولیه و آغازین برای سقوط خانواده، طراحی شده بود که متأسفانه روشنفکران، شاعران و نویسندگان هم به پیشبرد آن کمک می‌کردند.

قاسم‌خانی با یادآوری این مطلب که استعمار که حجاب را مانع رسوخ فرهنگ غربی در جوامع اسلامی می‌دید برای مبارزه باحجاب برنامه‌ریزی کرد خاطرنشان کرد:  مجری اصلی سیاست‌های عفاف‌ زدایی در آن زمان از جامعه، فرقه‌های ضاله بابی و بهایی بودند و اما حلقه دوم حجاب ستیزان و روشنفکران بودند که درصدد غربی کردن جامعه ایران بودند؛ اما با جود تلاش زیاد آن‌چنان‌که مدنظرشان است موفق نشدند؛ زیرا مخالفت روحانیان و مردم ایران از این کار جلوگیری کرد.

امام‌جمعه خوی با اشاره به مواضع دشمن در مورد دین‌زدایی از ایران اظهار داشت: دشمن از صدها سال پیش با انواع توطئه‌های نرم و سخت در پی دین‌زدایی از خانواده‌هاست و  بیچاره کسی است که متوجه این قضیه نباشد و دشمنی دشمن را نبیند یا دشمن را دوست بداند.

وی در بخش دیگری از خطابه خود با تحلیل حادثه تروریستی کرمان تشریح کرد: حادثه تروریستی کرمان که دل ما را آتش زده است باملاحظه ترکیب جمعیتی شهدا  می‌بینیم که پیر و جوان و کودک و زن و مرد و روحانی و معلم و دانشجو و دانش‌آموز و کارگر و…همه‌وهمه هستند؛ بنابراین نتیجه این است اینها با مردم ایران دشمن‌اند کینه مردم ایران را در دل دارند مردمی که در مقابل نظام سلطه ایستاده‌اند، مردمی که نظم مدنظر استعمار و استکبار را به‌هم‌ریخته‌اند. مردمی که پس از حادثه تروریستی، مزار حاج‌قاسم را ترک نکردند و پر شورتر از گذشته جان‌برکف در صحنه حضور دارند.

وی ادامه داد: از چند نظر این عملیات تروریستی قابل‌تأمل است یکی مقطع زمانی عملیات تروریستی که با سالروز شهادت سردار هم‌زمان بود و دومی این عملیات تروریستی در زمانی صورت می‌پذیرد که نیروهای تکفیری درون منطقه توان عملیاتی و قدرت سابق خود را به‌واسطه مجاهدت‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و مدافعان حرم ازدست‌داده و صرفاً می‌توانند دست به عملیات کور علیه مردم بی‌گناه بزنند.

امام‌جمعه خوی افزود: شکست دشمن در احیای آشوب در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ از یک سو و نزدیک‌شدن به انتخابات اسفندماه از سوی دیگر، موجب شده است تا دشمن تلاش کند، با امنیتی‌سازی کشور و ایجاد التهاب، فضای عمومی جامعه را از حالت عادی خارج و امنیت عینی و ذهنی جامعه را مختل سازد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی مقطع زمانی قابل‌تأمل دیگر را شکست غیرقابل‌ترمیم  رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی عنوان و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که از این عملیات عصبانی و گیج و ناراحت است در پی گستراندن التهاب به منطقه و کاستن از فشار سنگین روی خود در غزه است.

این مقام دینی عاملان حادثه تروریستی را به دلیل ضعف داعش؛ استکبار جهانی و صهیونیسم دانست و اظهار داشت: عامل ذاتی و علت‌العلل همه حادثه‌های تروریستی در منطقه استکبار جهانی و صهیونیسم به علت دخیل بودن در ایجاد تفکر و ساختارهای تکفیری و راهبری آنها است پس بدون تردید داعش که ولیده نحس آمریکا و صهیونیسم است و جز بااراده آنها گامی برنخواهد داشت و قریب‌به‌یقین، سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی این بیانیه منتشر شده داعش را تنظیم کرده و داعش صرفاً انتشار آن را از رسانه‌های رسمی خود بر عهده داشته است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود اهداف عملیات تروریستی کرمان را برشمرد و گفت: القای شکست اقتدار جمهوری اسلامی و درهم شکستن اقتدار نهادهای امنیتی کشور، شبهه آلود کردن فضای عمومی و دامن‌زدن به امنیت روانی جامعه باهدف القای ناکارآمدی نهادهای امنیتی، امنیتی‌کردن فضای ایران خصوصاً پس از شکست پروژه تداوم آشوب در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ و در پیش بودن انتخابات اسفندماه، سرپوش‌گذاشتن بر شکست استکبار جهانی و بحران‌زایی رژیم صهیونیستی و نیروهای تکفیری در مواجهه با نظام اسلامی در مدت اخیر خصوصاً بعد از عملیات طوفان الاقصی از اهداف عملیات تروریستی کرمان می‌باشد.

امام‌جمعه خوی با تأکید بر اینکه انتقام قطعی در وقت مقتضی خواهد بود افزود:  چه دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان و چه عامل اصلی جنایت کرمان از هم اکنون آماج سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت؛ لذا انتقام از عاملان و آمران این عملیات وحشیانه قطعی خواهد بود.

انتهای خبر/