علی‌اصغر ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش گفت: در راستای هماهنگی‌های بین سازمانی در اجرای پروژه‌ها به‌منظور رفاه حال شهروندان و عدم آسیب به زیر ساخت‌های شهری همچنین دوباره‌کاری‌ها با استعلام از ادارات مربوطه اجرای شبکه آبرسانی در این مناطق انجام گرفت.

وی افزود: این شرکت در راستای رسالت خطیر خود مبنی بر تأمین و توزیع آب شرب بهداشتی، تکمیل شبکه آبرسانی و در نهایت ارائهٔ خدمات مطلوب آبرسانی به شهروندان، توسط عوامل اجرایی عملیات توسعه آب با رعایت کامل استانداردهای لازم، اجرا نمود.

ولی‌زاده اظهار داشت: دسترسی به آب شرب و بهداشتی یکی از شاخص‌های مهم و ضروری توسعه شهرنشینی و رفاه اجتماعی است که این شرکت در تلاش است با ارائه راهکارهای اساسی این امر مهم را برای شهروندان فراهم کند.

رئیس اداره آب و فاضلاب زرآباد خوی گفت: بحران آب یکی از چالش‌های پیشروی جهان امروز است. باتوجه‌به توسعه شهرها و افزایش سرانه مصرف آب، حجم زیادی از فاضلاب تولید می‌شود.

وی تأکید کرد: استفاده صحیح از این منبع عظیم آب در مصارف غیرشرب شهری، علاوه بر حفظ منابع آب آشامیدنی، از آلودگی محیط نیز جلوگیری می‌کند که این کار مهم می‌تواند در طول سالیان متمادی خسارات جبران‌ناپذیری برای چرخه محیط‌زیست کشور وارد کند.

رئیس اداره آب و فاضلاب زرآباد خوی استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده جهت مصارف مختلف غیرشرب شهری مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی را به‌عنوان یک راهکار پایدار در راستای مدیریت بهینه مصرف آب در کشور حائز اهمیت دانست.

وی در پایان اظهار داشت: شهرستان خوی با کمبود منابع آب تجدیدشونده مواجه بوده و در آستانه بحران آب قرار دارد ازاین‌رو، مدیریت صحیح منابع آب، استفاده بهینه از منابع تجدیدپذیر، رعایت الگوی مصرف، استفاده از آب‌های غیرمتعارف و پساب حاصل از تصفیه فاضلاب در مصارف غیرشرب ازجمله، آبیاری فضای سبز، آب‌شویه سرویس‌های بهداشتی، ساختمان‌سازی، تهویه‌مطبوع، اطفای حریق و غیره امری ضروری است.

انتهای خبر/