به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که نظام سلطه روزگار دین را پایان‌یافته تصور می‌کرد و مسلمانان در اقصی‌نقاط عالم گرفتار ضعف و سستی و سلطه‌پذیری و ستم‌پذیری شده بودند تشریح کرد: شکر خدا دین اسلام یک ملت را به حرکت درآورد و دژ استوار استکبار را با خاک یکسان کرد و یک موج عظیم استکبارستیزی در دنیای اسلام، بلکه در دنیای غیراسلامی هم به وجود آورد.

 وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ امکانی را از دست دادند که به‌هیچ‌عنوان در طول دو قرن گذشته نمی‌خواستند آن را از دست بدهند. رئیس سازمان سیای آمریکا در آن دوران می‌گوید: ما ایران را به‌گونه‌ای ساخته بودیم که قرار بود برای همیشه در ایران باشیم و نمی‌دانستیم این‌گونه ما را از ایران بیرون می‌کنند. عظمت انقلاب ما به‌خاطر حجاب معاصرت پوشیده مانده است. اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم خواهیم دید که این انقلاب و حکومت دین آرزوی انبیا و ائمه بوده است.

 امام‌جمعه خوی افزود: خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خط مستمر بعثت نبوی را در این دوران با ابتکار و شجاعت، اندیشه بلند و فداکاری خود پررنگ و نمایان کند و ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شده بود احیا کند.

 حجت‌الاسلام قاسم‌خانی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به پرتاب ماهواره توسط ایران به فضا تصریح کرد: فناوری فضایی جزو فناوری‌های سطح بالایی است که تعداد بسیار اندکی از کشورهای جهان توانسته‌اند وارد این قلمرو شوند. اگر چه طی سال‌های اخیر کشورهای ثروتمند و نفت‌خیز حاشیه خلیج‌فارس کوشیده‌اند با سرمایه‌گذاری و صرف مبالغ سنگین در این حوزه وارد شوند، اما تفاوت ماجرا در آنجاست که تلاش آنان مبتنی بر واردات است و جوششی درونی بر پایه علم و دانش بومی نیست و اما با نگاهی به سه دهه فعالیت در این زمینه و تقویم افتخارآفرین صنعت ماهواره‌ای کشورمان سیر تحول فناوری فضایی اکنون بیش‌ازپیش نمایان شده است.

 این مقام دینی با یادآوری این که ماهواره «ثریا» «مهدا» و نانوماهواره‌های «کیهان ۲» و «هاتف ۱» طی یک هفته در حالی در مدار قرار گرفتند که تا دو سال پیش باتوجه‌به نگاه دولت دوازدهم، حتی ارسال یک ماهواره با اما و اگرهای سیاسی سیاست‌بازان و چشم‌دوختگان به اجازه غرب با مشکل مواجه بود خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها دستاوردهای فضایی زیادی از جمله رونمایی از نخستین مرکز فضایی ایران، طراحی و ساخت ماهواره‌برهای سیمرغ و امید و پرتاب کاوشگر به فضا و پرتاب ماهواره‌های رصد و امید و فجر، برگ‌های زرینی را در تقویم فضایی کشور به ثبت رساند که متأسفانه طی سال‌هایی که سرنوشت این کشور را دولت‌های یازدهم و دوازدهم به برجام گره‌زده بودند این روند موفق، به‌ویژه از اواسط دولت یازدهم تا یک سال پایانی دولت دوازدهم، دچار توقف شد.

 امام‌جمعه خوی افزود: ارسال این چهار ماهواره در فاصله دو هفته دشمنان را بیش‌ازپیش عصبانی و سرخورده کرده است و حاوی چند پیام روشن است از جمله اینکه می‌توان هم استقلال سیاسی داشت و به آمریکا و غرب وابسته نبود و از آن‌ها نترسید و هم در همه زمینه‌ها پیشرفت خیره‌کننده داشت و این که می‌توان بدون اتکا به قدرت‌های جهانی؛ مانند ایران کشوری مستقل بود و وارد باشگاه فضایی و هسته‌ای شد و پیامی که برای دوستان کشور می‌تواند داشته باشد این است که دوستان را نسبت به آینده روشن انقلاب اسلامی و جریان مقاومت در شرایطی که موشک‌های حزب‌الله رژیم صهیونیستی را آچمز، حملات موشکی انصارالله به کشتی‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در باب المندب و دریای سرخ، قدرت هرگونه ابتکاری را از آن‌ها سلب کرده و حملات پی‌درپی حشدالشعبی عراق به مراکز و پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، بروز اختلافات در کاخ سفید و دستگاه حاکمه آمریکا را جدی‌تر از گذشته کرده و از سوی دیگر، مقاومت جانانه و بی‌مانند مردم مظلوم غزه در طول چهار ماه ایستادگی در مقابل صهیونیست‌ها، معادلات نبرد در غزه را به نفع ملت فلسطین تغییر داده است امیدوار می‌کند.

 قاسم‌خانی گفت: تاکتیک‌های دشمن در مقابله با ورود ایران به حوزه فضایی کاملاً شبیه پرونده هسته‌ای است. برخی از این تاکتیک‌ها عبارت‌اند از جوسازی و ایران‌هراسی، ایجاد دوگانه‌های دروغین (هسته‌ای – معیشت)، القای صرف هزینه‌های سنگین در برابر فایده اندک اقدامات فضایی و هسته‌ای ایران و بالاخره القای ناتوانی در رسیدن به اهداف فضایی و فناوری‌های مدرن.

 وی در پایان اظهار داشت: اکنون که اراده دولت سیزدهم بر آن قرار گرفته تا ریل خودکفایی و پیشرفت را مستقل از اراده قدرت‌های بزرگ و زورگو تغییر دهد و بی‌توجه به نهیب‌های توخالی دشمنان مسیر پیشرفت طی شود، هم غنی‌سازی ۶۰ درصد بالاتر از سقف برجام انجام شد، هم بیش از ۶۰ قلم رادیو دارو برای بیماران سرطانی به اتکای دانشمندان هسته‌ای کشورمان تولید و در بازار دارویی کشور عرضه شد، هم بدون برجام یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه نفت کشور صادر و پول آن به کشور بازگشت، هم رسماً اعلام شد که محدودیت برای ایران در قالب FATF وجاهت قانونی ندارد، هم این‌که ایران با ۲۴ موشک، مراکز تروریست‌ها و جاسوسان را در سوریه و اربیل عراق مورد هدف قرارداد و هم‌زمان چندین ماهواره را با موشک‌های ماهواره‌بر بومی به فضا پرتاب کرد؛ بنابراین تحیرها و عصبانیت‌های کنونی تا حدود زیادی طبیعی است.
انتهای خبر/