به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» دکتر حسین حبیب‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در حاشیه افتتاح مرکز آنژیوگرافی در بیمارستان آیت‌الله خویی (ره) اظهار داشت: وجود آنژیوگرافی از نیازهای اساسی شهرستان و منطقه شمال استان آذربایجان غربی بود که شکر خدا به همت مدیران حوزه سلامت خوی این مرکز مراحل پایانی خود را تا پایان دی ماه سال جاری طی کرد.

وی افزود: مرکز آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله خویی (ره) با اعتبار یک میلیون دلار ارز و ۵۰ میلیارد تومان از طرف بخش خصوصی به مرحله بهره‌برداری رسید که امروز با حضور استاندار آذربایجان غربی در خوی افتتاح شد.

وی با بیان این که تکمیل زیرساخت‌ها و ارتقای شاخص‌های سلامت در حوزه بهداشت و درمان در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم قرار دارد گفت: با بهره‌برداری از این طرح، ارائه خدمات به شهرستان‌های شمال استان فراهم می‌شود که جزو نیازهای اساسی در حوزه بهداشت و درمان بود.

دانشکده پرستاری و بهداشت خوی در سال ۱۳۷۱ تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه شروع به کار نمود.دانشکده علوم پزشکی خوی دانشکده‌ای زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واقع در شهر خوی می‌باشد. این دانشکده در پی ارتقا دانشکده پرستاری و بهداشت خوی در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد و مسئول ارائه خدمات بهداشتی درمانی به جمعیتی بیش‌از ۳۵۰ هزار نفر در شهرستان خوی در شمال استان آذربایجان غربی است. این دانشکده ارائه دهندهٔ رشته‌های پرستاری و بهداشت، فوریتهای پزشکی، اتاق عمل، مامایی است.ایجاد دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی از جمله برنامه های دولت در استان بود که به ثمر نشست و علاقه مندان به ویژه در شمال استان می توانند از این ظرفیت آموزشی بهره ببرند.  یکی از اهداف مهم استقلال دانشکده ها مدیریت بهینه منابع اعم از منابع مالی، پرسنلی و تجهیزاتی است .خوی، دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی است که در شمال استان قرار دارد.

شهرستان خوی با پنج بیمارستان دولتی دارای ۶۷۰ تخت بیمارستانی، قطب درمانی شمال آذربایجان غربی بوده و همه شهروندان ۶ شهرستان شمال استان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای خبر/