به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» هم‌زمان با شروع رقابت نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در شهرستان خوی ۴۳ کاندید حوزه انتخابیه خوی و چایپاره از ساعات اولیه آغاز مجاز تبلیغات؛ رقابت خود برای تصاحب کرسی در مجلس را آغاز کردند.

شهرستان خوی در ساعات اولیه با شور انتخاباتی مواجه شد به صورتی که ستادهای تبلیغاتی در مرکز اصلی شهر با شادی و شور انتخاباتی قفل شد به‌طوری‌که میدان ولیعصر خوی شاهد ترافیک فوق سنگین و تبلیغات سلیقه‌ای ستادها شد و شهروندان حاضر با شور و هیجان به تبلیغ نامزد موردنظر خود مشغول بودند.

فرماندار خوی در حاشیه این شور و هیجان انتخاباتی با بیان اینکه نامزدها می‌توانند در مهلت مقرر در چارچوب قوانین به تبلیغات خود بپردازند گفت: کسانی که خود را نامزد کرسی مجلس شورای اسلامی می دانند باید خود مجری قانون باشند و برای تبلیغات به ستادها و طرفداران خود شدیدا تذکر بدهند که تبلیغات در چارچوب قانون باشد و در کنار شور و هیجان و دعوت مردم به حضور حداکثری پای صندوق های رای مواظب ضایع نکردن حقوق شهروندان و خط قرمزهای تبلیغاتی باشند.

لازم به ذکر است گرچه از آغاز نام‌نویسی نامزدها و احتمال تأییدشان از سوی شورای نگهبان البته به‌زعم خودشان تبلیغات غیرقانونی و غیررسمی خود را در روستاها و مجالس خانگی آغاز کرده بودند و این خود از سوی خیلی از شهروندان هم تایید و هم مورد مذمت قرار گفت و در این بین باید گفت هیچ نهادی هم به این تخلفات رسیدگی نکرد؛ اما باتوجه‌به شور انتخاباتی و حضور حداکثری شایان ذکر است از آغاز فعالیت‌های رسمی تبلیغات داوطلبان، بحث و گفت‌وگو در زمینه انتخابات و انتخاب فرد اصلح برای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شدت گرفته و تنور انتخابات نیز در محافل خصوصی و عمومی داغ‌تر شده است.

بنا به گفته کریم علی‌نژاد فرماندار خوی  فهرست نهایی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزه‌های انتخابیه ۴۳ نفر است که دو نفر از آنان بانوان هستند.

طبق قانون و دستورالعمل ابلاغی از ستاد انتخابات کشور تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تا ساعت هشت صبح روز هشتم اسفندماه ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی در شهرها و روستاهای می‌تواند ادامه داشته باشد و پس از این زمان هر گونه فعالیت انتخاباتی ممنوع است.

برخی از هواداران نامزدها از آغاز زمان تبلیغات رسمی از شب گذشته پوستر و تراکت و بنرهای تبلیغاتی را در سطح شهرستان‌های خوی و چایپاره نصب کردند و این شهرستان‌ها یکپارچه رنگ و بوی انتخاباتی گرفته و جنب‌وجوش خودروهای هواداران نامزدها در خیابان‌ها و معابر شهری و روستایی تبلیغات را دوچندان کرده است.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای خبر/