مصطفی آقائی فرمانده سپاه خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی «آذرباخیش» با بیان اینکه مشارکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف اظهار داشت: حق متعلق به فرد است؛ اما تکلیف نقش فرد را برای انجام آن سنگین‌تر می‌کند، حق آن است که هر ایرانی برای تعیین سرنوشت خود حق رأی دارد؛ اما تکلیف آن است که امام ما می‌فرمایند حفظ نظام از اوجب واجبات است و حضور در انتخابات که نشان‌دهنده مقبولیت نظام در بین مردم است از اوجب واجبات است.

 وی تشریح کرد: اهداف دشمن در انتخابات پیش رو ناامیدی و بی‌تفاوتی و سرگشتگی مردم نسبت به آینده کشوری است که ملت آن برای داشتن حق رأی از جوانان خود گذشتند که دراین‌بین سرگشتگی مردم از همه خطرناک‌تر است؛ پس تکلیف دغدغه‌مندان نظام در این زمان‌حساس، روشنگری و تأثیرگذاری در مردم است.

 آقائی با بیان اینکه کشور ما همیشه در طول تاریخ مورد هجمه دشمنان بوده است افزود: همواره کسانی مورد دشمنی و توطئه قرار می‌گیرند که مهم باشند و قطعاً سرزمین متمدن ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب برای دشمنان ما مهم بوده که همواره مورد هجمه شدید بوده‌ایم و البته این هجمه‌ها بعد از جمهوری اسلامی به دلیل روی آمدن نظامی که سیاست آن نه شرقی و نه غربی است شدیدتر شد حکومتی که بنای آن بر پایه اسلام معماری شد اسلامی که مردم به آن اعتقاد دارند و این اعتقاد زمینهٔ حضور چپاولگران بیگانه از منابع کشور را از بین برد که به همین دلیل آن چپاولگران، دشمن ابدی این کشور شدند.

 فرمانده سپاه خوی گفت: جمهوریت و حق رأی یک موضوع ارزشمند برای ما و همه کشورها است؛ بنابراین اگر بدانیم که جایگاه رأی‌دهی کجا است و چه اثرگذاری می‌تواند داشته باشد از این حق به‌درستی استفاده می‌کنیم.

 وی حضور پرشور مردم در انتخابات را عاملی برای تقویت قدرت ملی و امنیت ملی دانست و تصریح کرد: آنچه در انتخابات، اولویت نخست قرار دارد مسئله حضور گسترده و مشارکت حداکثری است؛ زیرا اقتدار نظام اسلامی را در جهان آشکار و متجلی می‌سازد.

 فرمانده قرارگاه تاکتیکی اباعبدالله الحسین (ع) با تأکید بر حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی افزود: دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ایجاد نفاق و دشمنی در میان گروه‌های مردم توطئه‌های گوناگونی برنامه‌ریزی کرده‌اند که به فضل خدا و به برکت خون شهدا در اجرای آنها ناکام خواهند ماند.

 این مقام نظامی با اشاره به این موضوع که نمایندگان به‌واسطه رأی مردم جایگاه پیدا می‌کنند گفت: هر نامزدی که انتخاب می‌شود باید با وحدت، همدلی و نشاط و شادی به او کمک کنیم تا این مسئولیت سنگین را به سرانجام برساند.

 وی مطالبه‌گری از مسئولین را راه‌حل بسیاری از مشکلات عنوان و اظهار داشت: اگر مدیران ما بدانند که در قبال مسئولیت و ارائه وظایف خود شهروندانی ناظر، مطالبه‌گر و آگاه به حقوق شهروندی وجود دارند به خود جرئت عدم پاسخگویی و کارشکنی و عدم تمکین به قانون را نخواهند داد؛ بنابراین همه هم‌وغم خود را برای حل مشکلات مردم خواهند گذاشت.

 انتهای خبر/