حسن نصرالله پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با تشریح این خبر افزود: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تأثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

شهردار خوی گفت: باتوجه‌به احیای باغ تاریخی دلگشا و نزدیک‌شدن به افتتاح این پروژه فاخر، بیش از ۹۰ اصله نهال کاج و چنار نیز در محوطه این باغ کاشته خواهد شد که این در نوع خود بی‌نظیر است و یکی از کارهای فاخر شهرداری خوی به شمار می‌رود که باهدف احیای مناطق دست‌نخورده و بکر باهدف افزایش اماکن تفریحی و گردشگری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نوع نهال‌ها اظهار داشت: امسال هم‌زمان با سراسر کشور، روز درختکاری در باغ دلگشا برگزار می‌شود و در سطح شهر نیز کاشت نهال‌هایی همچون زبان‌گنجشک، سنجد، یاسمن، سرو خمره‌ای و نقره‌ای، کاج مشهد و غیره ادامه خواهد داشت.

شهردار خوی خاطرنشان کرد: کاشت نهال‌ها نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست و بهبود کیفیت زندگی ما دارد که با جذب دی‌اکسیدکربن که یکی از گازهای گلخانه‌ای اصلی است، به کاهش تغییرات آب‌وهوایی کمک کند.
وی به نقش کاشت نهال در سیمای شهر اشاره کرد و افزود: درختان به افزایش زیبایی منظره‌های شهری و روستایی کمک بسزایی کرده همچنان می‌تواند به زیباسازی شهری و افزایش مسافرت به شهرمان شود می‌توانند ارزش املاک را افزایش دهند، البته ما با کاشت نهال نه‌تنها برای نسل حاضر بلکه برای نسل‌های آینده نیز سرمایه‌گذاری می‌کنیم.
حسن نصرالله پور تصریح کرد: درختان همچنین به‌عنوان موانع صوتی عمل کرده و سروصدای محیطی را کاهش می‌دهند که این امر مهم به ایجاد محیطی آرام‌تر کمک می‌کنند و همچنین نقش مهمی در ایجاد آرامش روحی و روانی مردم دارند.
گفتنی است: در ایران ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه به‌عنوان «هفته منابع طبیعی» نام‌گذاری شده که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند «روز درختکاری» است.

انتهای خبر/