به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» مرتضی محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی در آئین شهرستانی جشن عاطفه‌ها که با حضور مسئولین این شهرستان در مدرسه مرحوم شقاقی برگزار شد اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشن فرهنگ‌سازی و تمرین نیکوکاری و نوع‌دوستی است که تلاش می‌شود دانش‌آموزان از همین سن این فرهنگ را بیاموزند و انجام دهند.

وی افزود: در راستای رسالت تربیتی آموزش‌وپرورش، این مراسم هر ساله در مدارس باهدف ترویج فرهنگ نیکوکاری با استقبال پرشور در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

محمدپور اظهار داشت: در زلزله سال گذشته در کنار تمامی سختی‌ها جلوه‌های زیبای از همدلی و نوع‌دوستی توسط هم‌وطنان به نمایش درآمد که یک خانواده‌ای خرمشهری در حد وسع با بافتن کلاه و لباس خواستند تا به نوبه و سهم خود در تسکین قلب مردم زلزله‌زده خوی ایفای نقش کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی با تأکید بر اهداف برگزاری هم‌چین جشن‌هایی افزود: ترویج فرهنگ و سنت حسنه، انفاق و نیکوکاری و ترویج فرهنگ بخشندگی و کمک به همنوع در جامعه یکی از اهداف مهم جشن عاطفه‌ها در مدارس است.

وی افزود: از طریق جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، کمک به دانش‌آموزان کم‌بضاعت برای تأمین نیازهای تحصیلی‌شان، افزایش هم‌بستگی و انسجام اجتماعی که منجر به افزایش احساس همدلی و همکاری در بین دانش‌آموزان و در سطح جامعه می‌شود از دیگر اهداف این جشن است.

محمدپور تصریح کرد: این جشن همچنین فرصتی برای دانش‌آموزان است تا با مفهوم انفاق و کمک به دیگران آشنا شوند و در عمل تجربه کنند و به دیگران نیز بیاموزند.

گفتنی است: جشن عاطفه‌ها که باهدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و ترویج فرهنگ انفاق برگزار می‌شود، سابقه‌ای طولانی دارد، این جشن هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و هم‌زمان با سراسر کشور و پایان سال آموزشی در استان‌های مختلف ایران برپا می‌شود.

به طور معمول، جشن عاطفه‌ها شامل جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی از دانش‌آموزان و اولیای آنان است که در سال ۱۴۰۲، با عنوان «شور عاطفه‌ها» و با شعار «آینده‌ساز باشیم» برگزار شد و به مدت یک هفته ادامه داشت که کمک‌های جمع‌آوری شده به دانش‌آموزان کم‌بضاعت هر مدرسه اختصاص یافت.

همچنین، در سال‌های گذشته، جشن عاطفه‌ها در روزهای پنجم، ششم و هفتم مهرماه در شهرستان خوی برگزار شده و پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در مدارس آماده دریافت کمک‌ها بوده‌اند.

لازم به توضیح است که این جشن نه‌تنها به تأمین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان کمک می‌کند، بلکه به تقویت احساس همبستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در بین دانش‌آموزان و جامعه نیز کمک می‌نماید.

انتهای خبر/