الهوردی نوری رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام علی (ع) شب‌های قدر با تشریح برنامه‌های اداره اوقاف در ایام ماه رمضان گفت: در راستای اجرای نیت خدمت مؤمنانه واقفین، خیرین محترم و با همکاری اداره اوقاف ۲ هزار و ۷۰۰ پرس غذا در شب‌های پرفیض قدر از محل موقوفات آیت‌الله شهید میرزا ابراهیم خویی پخت و توزیع می‌شود.

 وی با بیان اینکه سنت حسنه پخت و توزیع غذای گرم در میان ایتام، نیازمندان و مؤمنانی که در مساجد و حسینیه‌ها مراسم احیا برگزار می‌کنند ۱۸۰ سال است که ادامه دارد افزود: در شب قدر اول ۷۰۰ پرس، در شب بیست و یکم ۱۲۰۰ پرس و در شب قدر آخر ۸۰۰ پرس غذا در میان خانواده‌های بیماران کلیوی، سرطانی، صعب‌العلاج، نیازمندان، هیئات مذهبی که مراسم شب قدر را برگزار می‌کنند با همکاری سازمان اوقاف، انجمن‌ها و مؤسسات خیریه و سازمان بهزیستی توزیع می‌شود.

 نوری با اشاره به برنامه‌های اجرایی در روزها و شب‌های ماه رمضان توسط سازمان اوقاف خوی گفت: از اولین روز ماه مبارک رمضان جهت استفاده معنوی همشهریان محترم خیمه‌های معرفت، پاسخ به سؤالات شرعی، عفاف و حجاب، مشاوره وقف جدید و مشاوره خانواده در امامزاده سید بهلول و بقعه شیخ نوایی برپا شده است که این برنامه‌ها تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

 وی اضافه کرد: یک نفر از روحانیون در امامزاده سید بهلول و ۳ نفر نیز در بقعه شیخ نوایی مستقر و در پاسخ‌گویی به سؤالات مذهبی و تفسیر قرآن در خدمت همشهریان هستند.

 این مقام مسئول گفت: در بقعه شیخ نوایی با همکاری پایگاه مقاومت بسیج خدیجه مکرمه (س) مراسم جزء خوانی قرآن کریم همه‌روزه از ساعت ۳۰:۱۱ صبح الی ۲ بعدازظهر مخصوص خواهران دایر است که در ادامه این جزء خوانی، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر می‌شود.

 نوری یادآور شد: در امامزاده سید بهلول و شیخ نوایی پوسترهای مذهبی، تربیتی اخلاقی و آموزشی نیز جهت استفاده مردم نصب شده است.

انتهای خبر/