فرماندار خوی در حاشیه بازدید از روند احیای باغ تاریخی دلگشا در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با بیان اینکه به‌منظور افزایش پروژه‌های تفریحی و گردشگری شهرستان خوی فرمانداری و شهرداری تمام توان خود را به‌کارگیری کرده است گفت: باغ تاریخی دلگشا که در مساحتی به هکتار ۶ هکتار توسط شهرداری خوی در حال احیا است، به لحاظ موقعیت مکانی به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری برای مسافران بین‌المللی خواهد بود.

کریم علی‌نژاد افزود: یکی از پروژه‌های عمرانی تفریحی، فرهنگی و تاریخی شهرستان خوی که تأثیر بسزایی در افزایش مسافر خواهد داشت، احیای این باغ است که به‌صورت شبانه‌روزی توسط شهرداری خوی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با اتمام این پروژه شاهد احیای قسمتی از تاریخ غنی این شهرستان و در کنار آن نیز شاهد افزایش سرانه فضای سبز خواهیم بود که در نوع خود اقدام قابل‌توجهی است.

فرماندار خوی اظهار داشت: تاکنون ۳ هزار مترمربع از این محوطه چمن‌کاری شده و انواع درختان از جمله یاس هندی، فوتونیا، رز رونده، نسترن رونده، شمشاد. طلایی، رز مینیاتوری و اسپیره توسط شهرداری خوی در این مکان کاشته می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در کنار کاشت سایر گل و درختان متفاوت در محوطه این باغ، گیاهان دارویی زیادی از جمله پاپیتال، رزماری و گیاهان دیگری کاشته شده است.

شهردار خوی نیز در ادامه از ساخت اولین آب‌نمای موزیکال و مدرن در شمال استان در این شهرستان خبر داد و گفت: اولین آب‌نمای موزیکال شمال استان در این باغ ساخته می‌شود و در اطراف آن نیز ۹ حوض آب و یک آبشار زیبا با ارتفاع تقریباً ۵ متری احداث می‌گردد که زیبایی خاصی به این پروژه خواهد بخشید.

نصرالله پور افزود: همچنین در این مجموعه فاخر، سیستم روشنایی، مبلمان، خدمات رفاهی شهرداری، ۱۲ هزار مترمربع سنگ لاشه تخت انجام شده و در ادامه نیز کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی مجهز و نمازخانه و پارکینگ متناسب ایجاد می‌شود.

انتهای خبر/