حسن نصرالله پور شهردار خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با اشاره به شعار سال و تحقق آن در شهرستان خوی از سوی شهرداری گفت: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۱۴۰۳ “جهش تولید با مشارکت مردم”، تشویق به سرمایه‌گذاری و افزایش واحدهای تولیدی است که همراه با اشتغال و مهم‌تر از آن کاهش بیکاری را در پی خواهد داشت که بدین منظور شهرداری خوی اولین بسته تشویقی خود را مطرح کرد که توسط شورای اسلامی این شهرستان تصویب شد و به‌زودی اجرا خواهد شد.

وی گفت: رفع موانع تولید و کمک به تولیدکنندگان یکی از اهداف شهرداری خوی در درازمدت برای تحقق شعار سال و اشتغال‌زایی برای جوانان در شهرستان است و مجموعه شهرداری در تلاش است با تصویب و اجرای طرح‌های پیشنهادی در این راستا قدم بردارد که خوشبختانه دو طرح تشویقی مطرح و برای اجرا تصویب شد.

نصرالله پور ادامه داد: به‌منظور تسهیل و تشویق کارآفرینان و سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی باید تولید داخلی را ترویج و تقویت کرد که این مهم خود راه کارهای زیادی برای اجرا دارد که یکی از آن‌ها کنترل واردات و ایجاد بازارچه برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و قطعاً این تلاش‌ها باتوجه‌به اهمیت موضوع اقتصادی در کشور به‌منظور رفع موانع تولید و ایجاد رونق اقتصادی بسیار مهم است که در این میان نمی‌توان تلاش‌های مردمی و همگانی را در جهت تحقق شعار سال نادیده گرفت.

شهردار خوی با تأکید بر این مطلب که جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند به‌عنوان یک راهبرد کلان در تقویت اقتصاد و توسعه کشور مؤثر باشد افزود: یکی از طرح‌های مصوب به‌منظور کمک برای حمایت از واحدهای تولیدی کالا و خدمات؛ رایگان محاسبه‌کردن عوارض سالیانه برای محل فعالیت واحدهای تولیدی است که شهرداری خوی این مصوبه را با مطرح‌کردن در جلسه شورای اسلامی شهر تصویب کرد و به‌زودی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در تولید داخلی، بهبود کیفیت محصولات و افزایش توان رقابتی کشور را تضمین می‌کند که این امر می‌تواند با تشویق سرمایه‌گذاری‌های داخلی و ترویج کالاهای داخلی انجام شود و همچنین حمایت از کارآفرینان، مشارکت مردم را در توسعه اقتصادی تقویت می‌کند.

نصرالله پور آگاهی مردم از اهمیت مصرف محصولات داخلی و ترویج فرهنگ مصرف محلی را یکی دیگر از راهکارهای جهش تولید عنوان و افزود: آگاهی‌رسانی به مردم در مورد کیفیت محصولات داخلی و ترویج استفاده از محصولات محلی می‌تواند تولید داخلی را تقویت کند و قطعاً این امر به توازن تجارت خارجی کشور نیز کمک می‌کند.
این مقام مسئول ادامه داد: به‌طورکلی، مشارکت مردم در تحقق جهش تولید نه‌تنها به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند، بلکه افزایش اشتغال و بهبود شرایط زندگی مردم را نیز به همراه دارد.

شهردار خوی با ذکر مصوبه دیگر شهرداری در راستای حمایت از واحدهای تولیدی اظهار داشت: دومین طرح تشویقی شهرداری خوی برای واحدهای تولیدی این است که برای عوارض صدور پروانه ساخت برای این واحدها ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌گردد که این خود مسئله مهمی برای حمایت از تولیدکنندگان است و امیدواریم با اجرای این دو طرح تشویقی دو مانع جهش تولید از مقابل تولیدکنندگان داخلی در شهرستان خوی برداشته شود.

انتهای خبر/