حجت‌الاسلام یعقوب رشتبردادستان دادسرای عمومی شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با اشاره به کمک ۵۰ میلیاردریالی خیران خویی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی گفت: مشارکت اقشار مختلف مردم در جشن گلریزان و بازگرداندن زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده‌هایشان نماد زیبایی از مشارکت و حس نوع‌دوستی در جامعه است، و این حرکت خداپسندانه علاوه بر داشتن اجر معنوی دارای ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز است.

وی افزود: این سنت حسنه و نیک که به‌رسم هرسال از ابتدای ماه مبارک رمضان در شهرستان خوی برگزار می‌شود، امسال نیز با کمک خیرین و مردم نوع‌دوست توانستیم در این امر خیر قدم‌های خوبی برداریم که به لطف و عنایت خداوند متعال، بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی که سال‌ها در زندان به سر می‌برند جمع‌آوری کنیم.

دادستان دادسرای عمومی شهرستان خوی با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان در بخش‌های این شهرستان گفت: برگزاری همین مراسمات روحیه گذشت، عفو و فداکاری را در جامعه افزایش می‌دهد و باید این سنت حسنه را در جامعه اسلامی به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی افزود: هدف از این حرکت خداپسندانه کمک به آزادسازی زندانیانی است که به دلیل عدم توانایی نسبت به پرداخت دین در جرائم غیرعمد مانند تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و نیز عدم توانایی در پرداخت نفقه و مهریه‌های معقول و محکومیت مالی در پی صدور چک بلامحل غیر کلاهبرداری در زندان‌ها محبوس هستند.

حجت‌الاسلام رشتبر خاطرنشان کرد: در جشن گلریزان سال قبل نیز حدود ۱۴۰ نفر زندانی با کمک خیرین به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی تصریح کرد: پیشگیری از ارتکاب جرم همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دستگاه قضایی کشور است و باید همواره با الگوگیری مستقیم از آموزه‌های دینی و فرهنگ‌سازی در جامعه با مشارکت خود مردم این موضع را به حداقل برسانیم تا شاهد جامعه‌ای پویا و بهتر شویم.

حجت‌الاسلام رشتبر در پایان به نقش رسانه‌ها برای گسترش فرهنگ کمک به یکدیگر و همچنین کاهش جرائم در جامعه اشاره کرد و افزود: نقش پیشگیرانه رسانه از طریق آموزش شهروندان و حساس‌سازی گروه ویژه و عموم جامعه از کارکردهای مهم رسانه بشمار می‌رود که می‌تواند در کاهش جرائم نقش بسزایی را ایفا نماید.

انتهای خبر/