طرح هادی و آسفالت معابر ۷ روستا به‌صورت هم‌زمان از روستای خاکمردان با حضور فرماندار خوی و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به افتتاح رسید.

کریم علی‌نژاد فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» گفت: میزان ۱۰۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی و ‌اسفالت برای اجرای طرح هادی و آسفالت‌ریزی معابر این روستاها هزینه شده است.

وی گفت: روستاهای خاکمردان، باغدرق، یزدکان، یاریم قیه، قشلاق، امینه ده و ملاجنود از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

فرماندار خوی افزود: تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی از مهم‌ترین اهداف دولت برای مناطق محروم است در طرح هادی نیز دنبال می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستائیان و خدمات بهزیستی و عمومی، ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولیدی، اشتغال، و ارتقای درآمد روستائیان، ایجاد شبکه ارتباطی منظم، و ساماندهی منطقی نظام توزیع خدمات در سطح روستاهای دهستان، از اهداف مهم طرح هادی برشمرد.

علی‌نژاد تأکید کرد: برای سکونتگاه‌های روستایی نیز به‌مانند شهرها طرح‌های مختلفی تهیه و تدوین می‌شود که طرح هادی بارزترین نمونه آن است که تجدید حیات و هدایت روستا با لحاظ ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی این طرح برای روستاهای بالاتر از ۵۰۰ نفرتهیه می شود که سازمان کارفرمای این طرحها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشورمی باشد.

وی تصریح کرد: طرح هادی را مهم‌ترین سند رسمی و قانونی توسعه و عمران یک روستا در کشور دانست که وظیفه ساماندهی و اصلاح بافت کالبدی موجود و همچنین میزان گسترش آتی و نحوهٔ استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف را تعیین می‌کند.

علی‌نژاد ادامه داد: عملکردهایی همچون مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستا در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اجرای سریع طرح‌های هادی در روستاها افزود: طرح‌های هادی روستای از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند.

انتهای خبر/