محمد صادق نژاد رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با تشریح روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهر افزود: در راستای افزایش سرانه فضای سبز و توزیع متوازن خدمات شهری، مجموعه مدیریت شهری باسیاست گذاری اعضای شورای اسلامی شهر در سال گذشته سه بوستان در محلات هدف به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به اجرای پروژه منحصربه‌فرد تاریخی، فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: باهمت مضاعف مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر، سیاست جذب توریست و گردشگر با استفاده از ظرفیت پایانه قدرتمند رازی در دستور کار گرفت و عملیاتی نمودن پروژه احیای باغ تاریخی دلگشا نیز بر همین اساس در حال اجرا است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر خوی از اعتبار این پروژه گفت و افزود: برای این پروژه منحصربه‌فرد تاریخی، اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال است که عملیات عمرانی آن به‌صورت شبانه‌روزی استمرار دارد.

صادق نژاد اضافه کرد: از مدت‌زمان آغاز این پروژه، تملک و آزادسازی، عملیات زیرسازی و جدول‌گذاری، پیاده‌راه‌سازی با سنگ‌های سنتی تخت لاشه به اتمام رسیده و آب‌نماهای خطی به طول ۲۲۰ متر، حوضچه مخزن آبی به‌صورت مسطح به مساحت ۵۰۰ مترمربع که یکی از آب‌نماهای زیبا در جهت ایجاد چشم‌انداز ویژه برای پروژه مذکور به‌صورت موزیکال است، در حال اجرا هست.

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از این پروژه در ماه‌های آتی عنوان کرد: در این پروژه نیز اجرای پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ و از همه مهتر در راستای اهمیت تاریخ و فرهنگ کهن خوی، عمارت تاریخی دلگشا که در طول تاریخ و با گذر زمان از بین رفته بود در برنامه کاری جهت احیا و اجرای آن با مساحت بالغ بر ۱ هزار مترمربع در نظر گرفته شده است.

صادق نژاد خاطرنشان کرد: با درنظرداشتن مطالبات مردمی و سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر، پروژه تفرجگاه فنایی نیز آغاز و عملیات آماده‌سازی محیطی کارتینگ و سایر لوازم ورزشی نیز در دست اقدام است.

این مقام مسئول افزود: عملیات اجرایی جدول‌گذاری و ساماندهی پیاده‌رو ضلع شمالی بلوار میرزا ابراهیم خویی در شهرک ولیعصر نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

صادق نژاد در پایان به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر، از تلاش‌های شبانه‌روزی شهردار و معاونت امور زیربنایی و ترافیک شهرداری خوی تقدیر کرد.

انتهای خبر/