کیومرث پاکدل فرمانده انتظامی شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان خوی در محور بازرگان – تهران به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف می‌نمایند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون تعداد ۵ هزار و ۸۰۶ عدد بلبرینگ صنعتی خارجی کشف و ضبط گردید.

فرمانده انتظامی خوی ارزش کالاهای کشف شده را ۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال عنوان و افزود در این راستا ۱ نفر متهم دستگیر، یک دستگاه خودرو توقیف و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

فرمانده انتظامی خوی با بیان این که یکی از اولویت‌های مأموریتی پلیس در سراسر کشور در کنار سایر مأموریت‌هایش بحث مقابله با قاچاق است افزود: پلیس در ۴ فرایند؛ مقابله با قاچاق را پیگیری می‌کند که فرایند ورود و خروج کالای قاچاق به کشور، حمل‌ونقل کالای قاچاق، محل‌های انبار و دپوی کالای قاچاق و در عرضه کالای قاچاق ۴ فرایندی است که پلیس در این حوزه‌ها مأموریت دارد.

وی تشریح کرد: در شهرستان خوی نیز این ۴ فرایند در مرزهای زمینی به‌صورت کاملاً جدی در حال پیگیری است از جمله سه‌راهه ایواغلی، مرز رازی و قطور از مهم‌ترین مرزهایی هست که مورد کنترل شدید فراجا قرار دارد و از همین کنترل‌ها نیز به‌صورت مستمر جلوی ورود و خروج کالای قاچاق گرفته می‌شود و به مردم نیز این اطمینان را می‌دهیم که در راستای حمایت از تولید داخل و اقتصاد کشور پلیس همواره هوشیار و در اجرای مأموریت خود هیچ‌گونه کوتاهی را نخواهد کرد که این هوشیاری پلیس قطعاً موجب ترس و بازدارندگی قاچاقچیان برای عبور از این مرزها و قاچاق هست.

پاکدل در پایان با اشاره به نقش مخرب قاچاق توصیه نمودند مردم عزیز در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله ازطریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای خبر/