به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» هادی درستی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه باهدف نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی و توسعه کسب‌وکارهای کوچک است که امروز با حضور مسئولان شهری افتتاح شد.

درستی اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پایگاهی اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستند و برنامه‌های زیادی در این راستا برای مراجعین اجرا می‌کنند که اخیراً در کتابخانه طوبی کلاس‌های آموزشی صنایع‌دستی به‌ویژه برای بانوان هنرمند کرده بود و این نمایشگاه حاصل آموخته‌های هنرمندان کتاب‌خوان این نهاد است.

وی افزود: در این نمایشگاه آثار هنرمندان کتاب‌خوان خویی در ۱۴ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درستی تصریح کرد: تهیه گیاهان و تولید گیاهان دارویی، تولید فراورده‌های گل محمدی، تولید زعفران، دوخت لباس‌های سنتی، خیاطی، کار با چوب و صنایع چوبی از جمله آثار عرضه شده در این نمایشگاه است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی با بیان اینکه کسب‌وکارهای کوچک، ایده‌ای برای ایجاد یک کسب‌وکار بر اساس تولید یک محصول یا ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان است یادآور شد: در این میان کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز مهم و تأثیرگذار در این حوزه به شمار می‌رود چرا که کتابخانه‌های عمومی نهادهایی فرهنگی و اجتماعی هستند که نسبت به اعتلای آگاهی و اطلاعات جامعه مسئولیت دارند.

لازم به ذکر است این نمایشگاه به مدت یکه هفته صبح و عصر در کتابخانه عمومی طوبی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست.

گفتنی است کتابخانه عمومی طوبی دارای هشت هزار مترمربع زیربنا است و شامل بخش اداری، نمازخانه، سالن مطالعه ویژه نابینایان، سالن‌های مطالعه جداگانه خواهران و برادران و مخزن است که در ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید.

شایان ذکر است شهرستان خوی دارای ۹ باب کتابخانه عمومی است و کتابخانه طوبی این شهرستان، دومین کتابخانه دارای بخش نابینایان در سطح استان است.

باید گفت تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی خوی ۶۳ هزار جلد و بیش از چهارهزار نفر عضو دارند.

انتهای خبر/