حسن نصرالله پور شهردار خوی در گفتگو با خبرنگار «آذرباخیش» در پی بارش بهاری که با هشدار اولیه سازمان هواشناسی در خوی از دیروز شروع شده است در گزارشی از وضعیت معابر و وقوع سیل در برخی مناطق شهرستان گفت و اظهار داشت: بارش رگباری باران طی دو روز گذشته موجب شد خیابان‌ها و معابر خوی دچار آب‌گرفتگی شده و عبور و مرور مردم و وسایل نقلیه با اختلال شدید همراه شد.

نصرالله پور گفت: علت وقوع آب‌گرفتگی معابر خوی توسط کارشناسان بررسی و اقدامات موردنیاز در راستای جلوگیری از وقوع دوباره چنین اتفاقاتی انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در پی بارش شدید باران و سیلابی شدن محور مساکن مهر، آب‌گرفتگی در آپارتمان‌های زیتون را شاهد بودیم که از ساعات اولیه آب‌گرفتگی، نیروهای آتش‌نشانی خدمات شهری با امکانات (ماشین‌آلات سنگین، آتش‌نشانی، دستگاه تخلیه آب و نیروهای خدماتی) با همه توان برای کمک اعزام و در محل موردنظر جهت بازگشایی مسیر حضور یافتند.

شهردار خوی با اشاره به اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی بر گرفتاری ۷ نفر از اهالی بومی در ارتفاعات دیزج دیز شهرستان خوی، تیم امداد نجات هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند تشریح کرد: تیم امداد با حضور به‌موقع در محل و باتوجه‌به صعب‌العبور بودن مسیر و باتلاقی شدن معبرها به علت بارش زیاد باران در نهایت با استفاده از تراکتور توانستند همه نفرات حادثه‌دیده را که در میان آنها زنان و کودکان هم بودند را از ارتفاعات و مسیل‌های سیلابی نجات داده و به منطقه امن منتقل کنند.

وی در ادامه گفت: در این عملیات اقلام زیستی در میان حادثه دیدگانی که برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود کرده و گرفتار شده بودند توزیع شد.

این مقام مسئول افزود: وقوع سیل در برخی از روستاهای دیگر در مسیر سیلاب‌ها نیز رخ‌داده است که خوشبختانه خسارتی را در پی نداشت و اما در مورد بقیه خسارت‌های رخ‌داده توسط سیل، آب‌گرفتگی و همچنین خسارت به باغات و زمین‌های کشاورزی قطعاً بعد از بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان شهرداری میزان خسارت اعلام خواهد شد.

حسن نصرالله پور در پایان با بیان اینکه شهرداری خوی با تمام امکانات در خدمت شهروندان است گفت: همواره پیشگیری بهتر از درمان است و از شهروندان می‌خواهیم باتوجه‌به هشدارهای هواشناسی و ادامهٔ بارش‌های رگباری با احتمال وقوع سیل، آب‌گرفتگی و رعدوبرق در روزهای آینده از اتراق در مسیرهای رودخانه، محل عبور سیلاب و همچنین ارتفاعات و دشت‌ها که احتمال برخورد صاعقه است بپرهیزند.

انتهای خبر/