به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» هم‌زمان با آغاز دهه کرامت روز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، جشن بزرگ روز دختر با عنوان اجتماع دختران حاج‌قاسم با حضور دختران نمونه و منتخب مدارس، دانشجویان و دختران فعال اجتماعی و فرهنگی در سالن آمفی‌تئاتر سپاه خوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیرالله شریفی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی در ابتدای مراسم ضمن تبریک و گرامیداشت دهه کرامت دختران پرورش‌یافته در مکتب حاج‌قاسم را رحمت الهی بر اهل زمین عنوان و گفت: دخترانی که با الگوگرفتن از حضرت فاطمه معصومه (س) در مکتب حاج‌قاسم تربیت شده‌اند دخترانی تأثیرگذار در کل عرصه‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی هستند و می‌توانند با تبیین نقشه‌های دشمن در حیا زدایی از بانوان ایران اسلامی در مقابل استکبار قد علم کنند و این نقشه شوم آنان را خنثی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی به‌عنوان سخنران مراسم بعد از تبریک و گرامیداشت دهه کرامت و روز دختر گفت: صدای دختران حاج‌قاسم امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از مردم مظلوم غزه شنیده می‌شود و این یعنی دختران پرورش‌یافته در این مکتب توانسته‌اند تأثیرگذاری فرهنگ خود را با صدور به کشورهای بیگانه در اقصی‌نقاط دنیا نشان دهند به‌طوری که الان شاهد اهتزاز پرچم ایرانی در آمریکا هستیم که آنها تمام تلاش خود را برای به زیر کشیدنش انجام می‌دهند.

وی افزود: پرچم بیداری اسلامی که از ایران بلند شد امروز در کل دنیا در مقابل زورگویی و استکبار مستکبرین جهان توسط دانشجویان و آزادمردان دنیا به اهتزاز درآمده است و دنیا را به بهت و حیرت واداشته است. پس این مکتب حاج‌قاسمی است که مستکبرین دنیا را به ترس و لرزه درآورده و دشمنان از این می‌ترسیدند و به سبب آن سردار سلیمانی را شهید کردند؛ اما ندانستند شهید سلیمانی خطرناک‌تر از سردار سلیمانی برای آنها خواهد بود.

امام‌جمعه خوی با بیان اینکه در زمان مهندس بازرگان که حرف از نداشتن ماشین برای واردات برنج بود امام خمینی از صدور انقلاب سخن می‌گفت اظهار داشت: اکنون بعد از چهل و اندی سال میوه‌های صدور انقلاب به ثمر نشسته و دختران و پسران تربیت شده در مکتب سلیمانی پرچم بیداری اسلامی را در دنیا بالا برده‌اند و این افتخار بزرگی برای ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با تبیین این مطلب که دشمنان قصد دارند مادران و دختران ایرانی را به لجن بکشانند تصریح کرد: بانوان و دختران سرزمین ما باید آگاه باشند و در دام رسانه‌ای دشمنان در باب حیا زدایی به‌وسیله کشف حجاب و ارتباط آزاد با نامحرم نیفتند و بدانند غرب بعد از آزادی‌های بی‌قیدوشرط اکنون به ستوه آمده‌اند و می‌خواهند از گردابی که توسط اندیشکده‌های آنها برای بشریت به وجود آورده‌اند نجات یابند و به‌سوی خداوند متعال برگردند.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند دختر ایرانی که حجاب را افتخار خود می‌داند خدای‌نکرده تبرج را افتخار خود بداند و کشف حجاب را مد قرار دهد و این خیلی مهم است که دقت داشته باشیم در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه ای قرار داریم که دختری از نسل حضرت زهرا (س) است و دارای مقام شفاعت که به گفته ائمه معصومی هر کس او را زیارت کند همچنان است که حضرت زهرا (س) را زیارت کرده باشد بانویی که در علم و اجتهاد در زمان خود بی‌نظیر بود و با تشکیل جلسات علمی به سؤالات مردمی و عالمان جواب می‌داد.

این مقام دینی با اشاره به اینکه الگوی دختران ایران حضرت فاطمه معصومه (س) است تأکید کرد: اگر دختران عزیز ما خدائی زندگی کنند و از زندگی سرشار از معنویت حضرت معصومه (س) الگو بگیرند قطعاً به دشمنان اسلام و بی‌حیایی زنان نه بزرگ می‌گویند و بدین ترتیب در بیداری جهانی در جبهه حق خواهند بود؛ بنابراین مطمئن باشند که در هنگام ظهور امام‌زمان (عج) نیز در جبهه ایشان بوده و لطف ایشان شامل حال آنها خواهد بود.

لازم به ذکر است برنامه با اجرای زیبای گروه سرود دانش‌آموزان دبستانی، مولودی‌خوانی و اهدای جوایز به دختران حاضر در مراسم به‌قیدقرعه همراه بود.

انتهای خبر/