حجت‌الاسلام قاسم‌خانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» ضمن تبریک و گرامیداشت دهه کرامت و روز دختر با تأکید بر اینکه مرور ابعاد زندگی و شخصیتی حضرت معصومه (س) و الگو قراردادن ایشان باعث موفقیت در امور می‌شود، اظهار داشت: شخصیت بانوی کرامت حقیقتاً برای هر فردی که بخواهد در زندگی دنیوی در پیشگاه خداوند متعال سربلند باشد اسوه و الگوی بی‌نظیری هستند و در خواست عاجزانه‌ای که از دختران سرزمینم دارم این است که دختران ایرانی ما این الگوهای خوب را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه مقام شفاعتش به حدی هست که امام صادق (ع) فرمود: «و تدخل بشفاعتها شیعتی الجنه» نه فقط زائران او بهشتی می‌شوند؛ بلکه شیعیان ما با شفاعت او داخل بهشت می‌شوند. تمام شیعیان به شفاعت این دختر ۲۷ساله که جرئت نمی‌کرد کسی به خواستگاری ایشان برود به‌خاطر خفقان دوران بنی‌عباس به یک مقام بزرگی از معنویت می‌رسد تمام شیعیان با شفاعتش به بهشت می‌روند.

امام‌جمعه خوی ادامه داد: اگر دیروز با زور و تحکم می‌خواستند بی‌بندوباری را نهادینه کنند؛ امروز روش را عوض کرده‌اند و با ابزار رسانه و فیلم می‌خواهند سبک زندگی آلوده غربی را به زنان و دختران ما تزریق کنند. یکی از راه‌هایش این فیلم‌های دنباله‌دار کره‌ای و ترکیه‌ای ماهواره است که در این فیلم‌ها شغل شریف خانه‌داری خانم‌ها سخیف نشان داده می‌شود؛ فرزندپروری را سبک جلوه می‌دهند؛ بی‌حیایی و بی‌غیرتی را ترویج می‌کنند؛ از روابط نامشروع قبح‌زدایی می‌کنند و روابط چندضلعی و خیانت به همسر را عادی‌سازی می‌کنند.

قاسم‌خانی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند دختر ایرانی که حجاب را افتخار خود می‌داند خدای‌نکرده تبرج را افتخار خود بداند و کشف حجاب را مد قرار دهد و این خیلی مهم است که دقت داشته باشیم در عصر کنونی که جاهلیت مدرن با چهره‌ای بزک‌کرده جلوه‌گری می‌کند و در ۰اوج تحقیر و بهره‌کشی از زنان است توجه به جایگاه دختران و تاسی به سیره بزرگوارانی همچون حضرت فاطمه معصومه (س) به‌عنوان یک الگوی متعالی داروی شفابخش عصر ما است.

وی با تبیین این مطلب که دشمنان قصد دارند مادران و دختران ایرانی را به لجن بکشانند تصریح کرد: بانوان و دختران سرزمین ما باید آگاه باشند و در دام رسانه‌ای دشمنان در باب حیازدایی به‌وسیله کشف حجاب و ارتباط آزاد با نامحرم نیفتند و بدانند غرب بعد از آزادی‌های بی‌قیدوشرط اکنون به ستوه آمده‌اند و می‌خواهند از گردابی که توسط اندیشکده‌های آنها برای بشریت به وجود آورده‌اند نجات یابند و به‌سوی خداوند متعال برگردند.

قاسم‌خانی با تأکید بر این مطلب که روز دختر یادآور نقش تحول‌آفرین دختران در جامعه است افزود: دختران جامعه اسلامی با الگوگرفتن از اولیای دین از جمله حضرت معصومه (س)، باایمان و معنویت می‌توانند نقش مهمی را در رشد فرهنگی و اجتماعی، تحقق جامعه مدنی و توسعه و بالندگی کشور ایفا کند.

انتهای خبر/