به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» همایش نسیم مهر باهدف حمایت از خانواده زندانیان و با حضور خیران و مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان خوی در سالن تالار شهدای ارتش برگزار شد که خیران بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای حمایت از خانواده زندانیان کمک نقدی کردند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، آیت‌الله رئیسی و همراهان وی به خصوصیات بارز این شهید بزرگوار و توجه او به واقعیت تلخ زندان پرداخت و گفت: یکی از تأکیدات رئیس‌جمهور شهید در زمان حضور خود در قوه قضاییه، حضور خیرین در زندان‌ها و دیدن واقعیت تلخ زندان از نزدیک بود و نتیجه آن فرهنگ توجه به زندانیان و خانواده‌های آنها و همین جمع‌ها است.

عتباتی ادامه داد: توجه به محرومان، مستضعفان و انسان‌های نیازمند و دردمند مورد تأکید وی بود و جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کردند.

وی افزود: توجهی که شهید آیت‌الله رئیسی به مردم در همه عرصه‌ها داشت، اجازه نمی‌داد که این بزرگوار پشت‌میزنشین باشد و عزتی که خداوند متعال برای خدمت به مردم مستضعف و رنج‌دیده عنایت کرد، خود خریدار این شهید و همراهانش شد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه به کمک ۳۲ میلیاردتومانی و تهیه ۲۲ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های زندانیان نیازمند استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این کمک‌ها نشان‌دهنده این هستند که مردم نیک‌سیرت و خیر پای‌کار هستند و کمک به نیازمندان که بخشی از همین زندانیان دربند هستند را وظیفه شرعی و اخلاقی خود که ریشه در فرهنگ و مذهب دارد، می‌دانند.

فتحی مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی هم در این همایش با تقدیر از خیران برای حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: امسال با مشارکت خیران نیک‌سیرت بیش از ۴۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد با کمک ۵۸۰ میلیاردریالی خیران از زندان‌ آزاد شدند.

حجت‌الاسلام امامی رئیس حوزه قضایی خوی هم در این همایش با تقدیر از خیران خویی گفت: در یک سال گذشته خیران این شهرستان به ارزش ۱۰۶ میلیارد ریال به خانواده‌های زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان کمک کردند

در پایان این همایش با اهدای لوح از تعدادی از خیران و حامیان خانواده‌های زندانیان تجلیل شد.

انتهای خبر/