به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» کریم علی‌نژاد فرماندار خوی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش در ابتدای جلسه با تقدیر از دستگاه آموزش‌وپرورش در راستای برگزاری بی‌نقص امتحانات نهایی اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت مردمی در راستای نهضت مدرسه‌سازی و همراهی خیرین شاهد افزایش چشمگیر سرانه فضای آموزشی در شهرستان خوی برای سال‌های تحصیلی آینده خواهیم بود.

وی گفت: پیگیری‌های جدی جهت تسریع در تأمین اعتبارات و پیشبرد پروژه‌های در حال احداث و نیمه‌تمام آموزشی ضروری است و در دستور کار است.

فرماندار خوی ادامه داد: با تمام توان برای توسعه همه‌جانبه آموزش‌وپرورش پای‌کار خواهیم بود، همچنان که ایجاد زیرساخت‌های لازم در این عرصه اولویت مهم شهرستان است.

کریم علی‌نژاد افزود: ایجاد بسترهای لازم جهت ایجاد درآمدزایی پایدار در آموزش‌وپرورش گامی مؤثر در توسعه و ارتقا شاخص‌های آموزشی و پرورشی این دستگاه خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین دررابطه‌با اردوگاه شمس نیز گزارشی ارائه و گفت: تمامی دستگاه‌ها باید پای‌کار بوده و اقدامات لازم برای تسریع در فعال‌سازی این اردوگاه انجام شود چرا که این اردوگاه نقش مهمی در فعالیت‌های تربیتی و مهارتی دانش‌آموزان دارد.

عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش هموارکننده و زمینه‌ساز توسعه پایدار است گفت: تلاش مضاعفی در دولت سیزدهم برای تحول بنیادین در عرصه نظام آموزش‌وپرورش رخ داد و مجمع خیرین در توسعه فضاهای آموزشی نقش مهم و بسزایی دارند و باید از تمامی ظرفیت‌ها در این راستا استفاده شود.

وی افزود: توسعه پایدار از مسیر آموزش‌وپرورش پویا می‌گذرد و زیرساخت‌ها در آموزش‌وپرورش اگر ایجاد نشود مسلماً دارای مشکلات خواهیم بود و امروز باید فرصت‌ها و تهدیدها در عرصه آموزش‌وپرورش احصا شود و شاخص‌ها بررسی شود.

نجف‌زاده اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در مولدسازی زمین‌های اوقافی در جهت ارتقا شاخص‌های آموزش‌وپرورش مهم است و بحث مولدسازی املاک آموزش‌وپرورش باید موردتوجه جدی واقع شود و در این زمینه باید با عزم جدی ورود پیدا کرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: استفاده از املاک آموزش‌وپرورش که ظرفیت ایجاد اقامتگاه در آن باتوجه‌به توریستی و تجاری بودن شهرستان وجود دارد و تبدیل به احسن آنها مهم است.

مرتضی محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش خوی نیز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش با یادآوری این مطلب که رئیس‌جمهور شهید آموزش‌وپرورش را نه مسئله اولویت‌دار بلکه مسئله اول کشور عنوان کرده‌اند گفت: ایجاد درآمدهای پایدار از الزامات توسعه آموزش‌وپرورش است و همچنین ایجاد این فرصت‌ها می‌تواند گره‌گشایی خیل مسائل آموزش‌وپرورش باشد و قطعاً تأمین هزینه‌های پذیره‌نویسی زمین‌های وقفی آموزش‌وپرورش نیز به نوبه خود در تعیین تکلیف و توسعه فضاها مثمرثمر خواهد بود.

وی ادامه داد: هم‌افزایی نهادها برای فعال‌سازی اردوگاه شمس خوی، باتوجه‌به کارکرد اثربخشی که این اردوگاه‌ها می‌توانند داشته باشند، الزامی است.

محمدپور اظهار داشت: باغ صفای آموزش‌وپرورش بنا بر موقعیت مهمی که در مسیر تجاری مرز رازی دارا است، برای توسعه همه‌جانبه دستگاه تعلیم‌وتربیت فرصت خوبی است.

مدیر آموزش‌وپرورش خوی افزود: توسعه هنرستان‌ها از جمله هنرستان کشاورزی رهال مطابق تبصره ۷۵ هنرستان‌ها در دستور کار بوده و نقش بسزایی در ایجاد درآمدهای پایدار دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از امکان لبه تجاری مدارس می‌تواند بزرگ‌ترین آورده اقتصادی را برای نظام تعلیم‌وتربیت شهرستان داشته باشد.

انتهای خبر/