حسن نصرالله پور شهرداری خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با اشاره به اهم برنامه‌های شهرداری خوی در تأمین مطالبات مردمی؛ تعداد ۱۰ پروژه عمرانی مصوب و اکنون نیز در حال اجراست خاطرنشان کرد: هر آنچه که دغدغه مردم بوده، در اولویت ما قرار دارد و بر همین اساس نیز عملیات تعریض و مسیرگشایی کوچه شهید برگزینی، امین دیوان و حاتم خان از دو سال گذشته با درنظرگرفتن کاهش بار ترافیکی و رفع مطالبه سی‌ساله شهروندان آغاز و طی دو ماه آینده هم به اتمام خواهد رسید و در این راستا نیز بیش از هزار میلیارد ریال برای مسیرگشایی در هسته مرکزی هزینه شده است.

وی در ادامه از احداث خیابان ۳۰ متری شیخ نوایی که یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی شهرداری خوی محسوب می‌شود گفت و ادامه داد: قریب به بیست سال است که با وجود اتمام احداث ساختمان‌های آسمان، به علت نبود معبر اصلی و مناسب برای تردد و انتقال انشعابات آب و برق، مالکان واحدها مشکلات بسیاری را متحمل شده بودند که این پروژه تمامی موانع را رفع نموده و اکنون نیز در مرحله خاکریزی و سایر بوده و تا پایان سال به بهره‌برداری صددرصدی خواهد رسید.

نصرالله پور با اشاره به پروژه احیای باغ تاریخی دلگشا گفت: داغی باغی یا به عبارتی باغ تاریخی دلگشا که جزو تاریخ مهم خوی بود، امروز در زمینی به مقدار ۶ هکتار با انجام طراحی‌های تاریخی و نیز مدرنیزه در حال احیا و در محیط آن آبشار پنج‌متری و آبشار موزیکال نیز جانمایی و به اتمام رسیده و عملیات ساخت عمارت تاریخی دلگشا نیز پس از اتمام احیای باغ، آغاز می‌شود.

شهردار خوی افزود: مجموعه مدیریت شهری در راستای رفع ترافیک، فاز اول پیاده‌راه‌سازی هسته مرکزی را بر اساس طرح تفصیلی و با مصوبه شورای‌عالی ترافیک کشور به اتمام رساند و در صورت تأییدیه شورای ترافیک شهرستان نیز سایر فاز ها به‌زودی عملیاتی می‌شود.

حسن نصرالله پور با اذعان به اینکه تلاش می‌کنیم شهر خوی را از تک‌هسته‌ای بودن خارج نماییم، عنوان کرد: بسته‌های مشوق و تشویقی نیز برای داروخانه‌ها، درمانگاه و سایر مراکز پرتردد که قصد انتقال مکان به لایه دوم شهر داشته باشند، در نظر گرفتیم.

این مقام مسئول از آغاز و اتمام عملیات اجرایی کمربندی شهید سلیمانی در این دوره مدیریت شهری افزود: رینگ دور شهر پس از گذشت چهار دهه به همت اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری انجام شد.

شهردار خوی همچنین با اعلام خبر مسرت‌بخش برای تخصیص تسهیلات ویژه به بافت‌های فرسوده گفت: طی آخرین جلسه کمیسیون ماده پنج استانی، موفق شدیم تا پس از تلاش‌های بسیار و با عنایت‌های استاندار جهادی، بسته تشویقی برای بافت‌های فرسوده مصوب و به امضا برسانیم که در قالب این طرح ده درصد سطح اشغال آنها اضافه و در بعضی نقاط نیز مجوز یک‌طبقه دیگر برای صاحبان داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بایستی مردم نیز اهتمام ویژه در کاهش بار ترافیکی و نیز امتناع از تک‌سرنشینی داشته باشند بیان کرد: تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس با حمایت‌های استانداری آذربایجان غربی به بازسازی ارسال شده و به‌زودی به چرخه خدمات‌دهی خواهد برگشت تا ناوگان حمل‌ونقل عمومی خدمات بهتری نسبت به قبل ارائه نمایند.

شهردار خوی در پایان نیز با اشاره به سد معبر وانت‌بارهای میدان جهاد، تشریح کرد: طی آخرین جلسه‌ای که با حضور دادستان محترم، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دخیل برگزار شد، مقرر گردید که طرح ساماندهی وانت‌بارها حداکثر تا یک ماه آتی با همراهی نیروی انتظامی و راهنمایی‌ورانندگی عملیاتی شود و شهرداری نیز اماکنی با امکاناتی از قبیل برق و آب را تأمین و بدون دریافت مبالغی ایجاد و در جهت رفاه حال شهروندان و کاهش ترافیک در اختیار وانت‌بارها قرار دهد.
انتهای خبر/