به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» عادل نجف‌زاده نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: از راهکارها و پیشنهادها اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان و فرهیختگان و همکاری تمام مسئولان در راستای توسعه و حل مشکلات شهرستان‌های خوی و چایپاره بهره خواهم برد چرا که یقین دارم عقلانیت و خرد جمعی، راهکار توسعه خوی و چایپاره است.

وی افزود: برای توسعه در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه آب، زیرساخت‌ها، معدن، صنعت، کشاورزی، ورزش، مسائل بانکی، تجارت و… با استفاده از نظرات ارزشمند کارشناسان و خبرگان اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

عادل نجف‌زاده با بیان اینکه تأمین آب دائمی یکی از برنامه‌های اصلی وی در راستای توسعه شهرستان خوی است، گفت: متأسفانه خوی دشت ممنوعه است و این مسئله موجب خسران بزرگ این شهرستان شده است و ما با تمام توان به دنبال ایجاد و استفاده از منابع آبی مجزا و مستقل و دائمی برای شهرستان خوی هستیم.

وی افزود:علاوه بر احداث سد الند که مراحل نهایی خود را جهت کلنگ‌زنی و آغاز پروژه طی می‌کند، به دنبال آب‌بندها و سدهای کوچک بر روی رودخانه‌های شهرستان خواهیم بود تا سفره‌های زیرزمینی آب نیز سیراب و مورداستفاده قرار بگیرند.

نجف‌زاده اتمام تعریض جاده خوی – قطور برای ترانزیتی کردن پایانه مرز رازی، تکمیل توسعه و ساماندهی سه‌راهی ایواوغلی، اتمام تعریض جاده خوی – قاپولوق و اتصال آن به کریدور اصلی کشور، افزایش پروازهای فرودگاه خوی از جمله پرواز هواپیماهای کوچک از خوی به وان و بالعکس، جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بخصوص در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی و رفع مشکلات و توسعه کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی فعلی را از جمله برنامه‌های خود اعلام کرد و افزود: این همه در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری انجام می‌شود و مصمم هستیم از مشارکت سرمایه‌گذارها در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بیش از گذشته استفاده نماییم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من و همه مسئولان همدل شده‌ایم که از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه در همه حوزه‌ها استفاده کنیم و به هیچ‌کس حق سنگ‌اندازی در این مسیر را نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری از سرمایه‌های منحصربه‌فرد هر کشور و منطقه به شمار می‌رود که شناسایی، طبقه‌بندی و برنامه‌ریزی برای آن جهت توسعه گردشگری دارای اهمیت بالایی است. در این راستا توسعه صنعت گردشگری شهرستان خوی و چایپاره نیازمند برنامه‌ریزی جامع و کارآمد است و این در حالی است که این شهرستان‌ها باتوجه‌به ویژگی‌ها و توان‌های منحصربه‌فرد خود، دارای قابلیت بالایی در زمینه توسعه صنعت گردشگری است.

انتهای خبر/