به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان غربی، امام جمعه و فرماندار خوی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، بهره برداری از مخزن ذخیره آب ۵ هزار مترمکعبی خوی آغاز شد. با بهره‌برداری از این مخزن که ظرفیت ۸۰لیتر آب در ثانیه را دارد، آب شرب مورد نیاز ۲۷ هزار نفر تامین خواهد شد.

برای اتمام و بهره برداری از این مخزن در ابعاد ۳۹٫۸*۳۵٫۲ متر، ۲هزار و ۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی در مخزن، ساختمان سرایداری و حوضچه شیرآلات، احداث ۴۵ متر مربع اتاق فرمان و ۸۰ متر مربع ساختمان سرایداری و ۳٫۶ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

در آیین بهره بردرای از این مخزن، استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه با حمایت های دولت و از محل اعتبارات ملی و استانی تحول بزرگی در اتمام پروژه ها ایجاد شده است، اظهار داشت: در این راستا بیش از ۵ هزار پروژه نیمه تمام در سه سال گذشته در بخش های مختلف اجرا و به بهره برداری رسیده است.

محمدصادق معتمدیان توجه به بخش آب و تامین آب شرب مردم را از اولویت های نخست دولت ها برشمرد و گفت: با جذب اعتبارات لازم در این بخش، در اجرا و اتمام پروژ ه ها تسریع شده است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان برنامه های خوبی در خصوص مقابله با تنش آبی دارد که در این راستا و در قالب محرومیت زدایی و جهادآبرسانی در مرحله نخست به ۳۷۹ روستا عملیات آبرسانی در حال انجام است که در مرحله دوم به ۷۰۰ روستا افزایش خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد با اتمام و بهره برداری از این طرح ها، مشکلی در تامین آب شرب پایدار در سطح استان وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این مراسم با ارائه گزارش از روند اجرای این مخزن اظهار داشت: بدلیل عدم وجود سد در شهرستان خوی، آب شرب این شهر از منابع زیرزمینی تامین می شود که لازم است در سال های آینده برای رفع این مشکل استفاده از آب سد آق چای و احداثسد الند در دستور کار قرار گیرد.

محمداشرفی افزود: علاوه بر مخزن ۵ هزار متر مکعبی موجود، عملیات اجرایی دو مخزن ۱۰ و ۵ هزار متر مکعبی دیگر در دست اجرا است که با اتمام آنها و افزایش ظرفیت ذخیره آب به ۲۰هزار مترمکعب، مشکل کمبود و افت فشار در شهر خوی بطور کامل رفع خواهد شد.

انتهای خبر/