به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در شهرستان خوی بزرگ‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی را انتخابات عنوان و اظهار داشت: عالی‌ترین تکریم ملت ما این است که جمهوری اسلامی زمینه حاکمیت ملی را با انتخابات فراهم کرده است اراده ملت ما از طریق انتخابات تنفیذ می‌شود هیچ کرامتی برای ملتی بالاتر از این نیست که خودش برای خودش تصمیم بگیرد و این بزرگ‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران است درحالی‌که  قدرت‌های استکباری زمینه حاکمیت ملی و اراده ملت‌ها را کاملاً از بین برده‌اند.

وی یادآورشد: وزیر دفاع اسبق آمریکا می‌گوید کلماتی همچون حقوق بشر و سازمان‌هایی از آن قبیل فاقد معنی، محتوا و مفهوم است امروز جهان ما و کشورهای آن همانند واگن‌های راه‌آهن است که نیرومحرکه‌اش دولت آمریکاست آمریکا هرجا که بخواهد آنها را می‌برد و به هرجا که تصمیم داشته باشد متوقفشان می‌سازد؛ اما هزاران شکر این نعمت بزرگ که دست دخالت آمریکا از کشور ما قطع شده به این است که در انتخابات پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و از این فرصت بزرگ استفاده کنیم و شکر این نعمت مشارکت حداکثری، انسجام ملی و وحدت کلمه است.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی افزود: انتخابات باید مانور قدرت و مانور انسجام ملی باشد و مراقب باشیم این نعمت را تبدیل به نقمت نکنیم چرا که انتخاباتی که انسجام ملی را به هم بریزد یا حرکت‌های ضد منافع ملی در آن باشد نقمت است نه نعمت.

امام‌جمعه خوی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس، وقتی موقعیتی شاخص می‌گشت یا طرحی موفقیت‌آمیز می‌شد، آن موقعیت یا طرح را به نام شهیدی می‌گذاشتند امروز نیز جبهه انقلاب برای پیروزی و سربلندی کشور نیازمند دو راهبرد مشخص و کلیدی در صحنه انتخابات است که می‌توان با تأسی به سیره شهیدان عزیزمان، شهید رئیسی عزیز و شهید حاج‌قاسم سلیمانی، این دو راهبرد را به یاد ایشان مدنظر داشت.

وی تشریح کرد: راهبرد شهید حاج‌قاسم سلیمانی ناظر به لایه اول وحدت کلمه، یعنی همان وحدت و انسجام ملی است که نتیجهٔ مبارک آن، تحقق مشارکت حداکثری خواهد بود. همان‌گونه که سردار دل‌ها، شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای تشکیل جبهه نورانی، مبارک و مقتدر مقاومت، از اختلاف مذاهب و نژادها و فرقه‌ها عبور کرد و همه جوانان غیور جهان اسلام را با گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) و تمسک به آرمان بزرگ قدس، زیر پرچم مقاومت اسلامی گرد هم آورد و امروز ما شاهد تشکیلات متعددی نظیر مقاومت حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و… اما ذیل جبهه مقاومت هستیم.

خطیب نمازجمعه خوی ادامه داد: راهبرد شهید رئیسی نیز ناظر به لایه دوم وحدت کلمه، یعنی وحدت جبهه انقلاب در انتخاب مصداقی گزینه نامزد رئیس‌جمهور چهاردهم، و اجماع بر یک نفر از نامزدهای صالح جبهه انقلاب. همان‌گونه که شهید رئیسی عزیز در یک فرایند اجماعی و همکاری نیروهای انقلابی در قالب یک جبهه و جریان، به ریاست‌جمهوری رسید و بعد از انتصاب به ریاست‌جمهوری، فراجناهی  و برادرانه از همه نیروهای مفید برای پیشرفت کشور استفاده کرد و سبک مدیریت خود را تبدیل به نماد و نصاب حقیقی ریاست‌جمهوری در ادبیات انقلاب اسلامی نمود.

این مقام دینی در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه به حوادث فلسطین پرداخت و گفت: در خصوص قضایای غزه باید عرض کنم که تمام تلاش آمریکا و اروپا نجات اسرائیل و جلوگیری از سقوط دولت نتانیاهوست که نفس‌های آخر را می‌کشد. همچنان که آقا رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله فرموده‌اند که: «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم» حکومت ممکن است که با کفر باقی بماند؛ ولی با ظلم باقی نمی‌ماند.

وی با اعلام آمار شهدای غزه اضافه کرد: دولت غزه اعلام کرد ۱۷ هزار طفل بدون پدر و مادر در غزه سر گردانند و ۳۵۰۰ کودک در آستانه مرگ در اثر گرسنگی هستند شانزده هزار نفر کودک نیز در جنگ غزه جان خود را ازدست‌داده‌اند. آمریکا و اروپا در کنار اسرائیل برنامه ریخته‌اند که جنگ را ادامه دهند تا هر روز نزدیک به صد فلسطینی بی‌گناه کشته ‌شود یا حماس از بین برود یا به شروط اسرائیل در مذاکره تن دهد و به تعبیر بن غفیر دوزانو در برابر اسرائیل بنشیند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی به دشمنی ابدی آمریکا و اسرائیل اشاره و یادآور شد: این جنایت‌ها از آمریکا و اروپا و رژیم کودک کش صهیونیستی طبیعی است چرا که آنها دشمن ما هستند و ما از آنها جز دشمنی و جنایت سراغ نداریم. آنها تشنه‌به‌خون مسلمان‌ها هستند؛ اما فریاد از دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان است و بعضی‌ها سؤال می‌کنند که این جنگ به کجا منجر می‌شود؟ و کِی تمام می‌شود؟ باید گفت زمانی تمام می‌شود که ملت‌های اسلامی علیه دولت‌های خائن خود قیام کنند ‌‌‌‌خداوند از تمام ملت‌های مسلمان سؤال خواهد کرد نماز و روزه قطعاً با حاکمیت آن دولت‌ها قبول نیست.

وی به محبوبیت جبهه مقاومت در دنیا اشاره و افزود: مرحبا به ایستادگی مردم مظلوم فلسطین که «ان الحیاه عقیده و جهاد» را به‌صورت عینی به عالم نشان دادند. در تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده علی‌رغم جنایات نظام سلطه و کشته و زخمی‌شدن شمار زیادی از مردم فلسطین، اما این مردم با وجود همه اینها از مقاومت و جنبش حماس حمایت می‌کنند و محبوبیت این گروه و رهبران آن افزایش‌یافته است.

امام‌جمعه خوی در پایان تلفات و خسارات به اسرائیل از سوی جبهه مقاومت را برشمرد و گفت: البته این را هم محضرتان عرض کنم که جبهه مقاومت هم بیکار ننشسته است. به‌عنوان نمونه حزب‌الله لبنان در ۲۵۰ روز حمایت از مردم و مقاومت فلسطین تلفات و خسارات فراوانی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است. بیش از ۲۰۰۰ کشته و زخمی از دشمن طی ۲۱۲۵ عملیات، هدف‌گیری ۳۰۴ شهرک و ۱۱۰ پادگان و پایگاه صهیونیستی،  فراری‌دادن و آواره‌کردن ۲۳۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست و تخلیه ۴۳ شهرک مرزی، حمله به ۱۰ سکوی گنبد آهنین و سرنگونی هفت پهپاد اسرائیلی، فقط بخشی از آمار جبهه شمال و ضربات رزمندگان حزب‌الله به نیروها، ادوات، مواضع و شهرک‌های صهیونیستی است.

انتهای خبر/