به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» فرماندار خوی از بازار تاریخی خوی، دوشابچی بازار و کاروان‌سرای خان و حمام محمد بیگ بازدید و با تنی چند از بازاریان دیدار و در مورد مشکلاتشان با آنها به گفتگو نشست.

کریم علی‌نژاد فرماندار خوی  در حاشیه بازدید از بازار تاریخی این شهرستان گفت: اخیراً برخی از بازاریان خوی در مراجعه به فرمانداری برخی از مشکلات بازار من‌جمله فاضلاب بازار را مطرح و همچنین کسبه دوشابچی بازار هم اقدام به بازسازی کف این سرا کرده بودند و از طرف دیگر برخی انتقادات در رسانه‌های اجتماعی نسبت به چگونگی بازسازی کاروان‌سرای خان مطرح شده بود که برای بررسی آنها و رفع مشکلات لازم دیدم که از بازار بازدید و با بازاریان شریف گفتگو نمایم.

وی با تقدیر از مشارکت کسبه دوشابچی بازار در بازسازی کف این بازار گفت: بازار تاریخی خوی یکی از آثار ارزشمند و میراث ملی ماست که همه وظیفه داریم در حفظ این اثر تاریخی و رونق کسب‌وکار کسبه تلاش کنیم و فرمانداری نیز از هیچ کوششی در این راستا کوتاهی نخواهد کرد.

وی همچنین با بازدید از حمام محمد بیگ گفت: از میراث‌فرهنگی و گردشگری و شهرداری می‌خواهم هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف و بازسازی این اثر فاخر تاریخی اقدام نمایند.

علی‌نژاد دررابطه‌با انتقاداتی که نسبت به چگونگی بازسازی کاروان‌سرای خان مطرح شده است، اظهار کرد: شهرداری بازسازی این کاروان‌سرا را عهده‌دار شده است؛ اما نظارت بر چگونگی بازسازی و تطبیق آن با قوانین بازسازی آثار تاریخی بر عهده اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری است و باید این نظارت به‌درستی و بر اساس قوانین صورت بگیرد و اطلاع‌رسانی به عموم مردم انجام شود تا دغدغه‌های مردم و اهل رسانه رفع گردد.

فرماندار خوی تأکید کرد: با این بازدید و گفتگو با بازاریان بسیار محترم، به مشکلات موجود و دغدغه‌های آنها کاملاً اشراف پیدا کردم و در آینده نزدیک با نمایندگان آنها و مسئولان مربوطه جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ارائه و اقدام برای رفع آنها آغاز گردد.

انتهای خبر/