پنجاه روز گذشت آری وطنم ایران اسلامی پنجاه روز است داغدار شهدای جمهور خود است همه دلتنگ رئیس‌جمهوری هستیم که خاکی و مردمی بود و در میان ریاست‌جمهوری‌های گذشته همچون رجائی در خدمت مردم و در دل مردم جای داشت.

این سرزمین چه داغ‌ها که ندید و همچنان همچون سرو بلندقامت قد علم کرده و با علمداری امام خامنه ای (مدظله) عزیز در دنیا در اوج قله می‌درخشد.

و اما امروز روز انتخاب فرارسید چرا که مسائل کشور نباید معطل شود و طبق قانون اساسی که باید رئیس‌جمهور جدید بعد از پنجاه روز از نبود ریاست‌جمهوری قبلی انتخاب شود.

تمام مراحل برگزاری انتخابات دور چهاردهم ریاست‌جمهوری در کلان و خرد انجام شده و امروز همه کشور و دنیا منتظرند ببیند بعد از اخذ رأی همه مردم ایران چه کسی تصدی این سمت را به عهده خواهد گرفت و چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران خواهد شد.

 راه انقلاب بدون وقفه ادامه دارد
کریم علی‌نژاد فرماندار ویژه شهرستان خوی در ساعات اولیه اخذ رأی در شعبه حاضر و با مردم این‌گونه گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات بستن دهان یاوه‌گویان است و قطعاً ملت شریف ایران اسلامی با تمام وجود می‌دانند ایران اسلامی دشمن دارد و سال‌هاست با انواع مختلف این دشمنی‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ بنابراین در مقابل دشمنان که همچون روباه فتنه‌گر و لاشخوران منتظر ضربه‌زدن به ایران هستند باید در انتخابات که نشان از مردمی‌بودن و قابل‌قبول بودن نظام اسلامی در بین مردم است حضور یافت و جواب بدخواهان را داد.
وی افزود: راه انقلاب بدون وقفه ادامه دارد و هیچ‌گاه هیچ خللی در این راه وارد نشده و امروز ۸ تیرماه مردم ایران در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کنند تا نهمین رئیس‌جمهور خود را انتخاب کنند.
علی‌نژاد افزود: ۲۳۲ شعبه اخذ رأی به‌صورت ثابت و سیار در شهر و روستا آماده دریافت برگه رأی‌های شهروندان عزیز است.
این مقام مسئول از مردم خواست رأی‌گیری را به ساعات پایانی به دلیل ایجاد ترافیک و ازدحام موکول نکنند و همان در ساعات اولیه این کار نیک را انجام دهند
چرا که اجرای کار نیک را نباید به تأخیر انداخت.


 انتخابات الگوی موفق مردم‌سالاری دینی است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی نیز گفت: از همان روزهای ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد برگزاری انتخابات متعددی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌ایم و این نظام به‌عنوان الگویی موفق در مردم‌سالاری دینی همواره مبتنی بر رأی و نظر جمهور مدیریت شده است.
وی اظهار داشت: قطعاً مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی است. این که چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است. اما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست.
امام‌جمعه خوی افزود: برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است؛ از برکات این مشارکت فوائدی فراوانی نصیب همه مردم می‌شود.
وی تصریح کرد: دشمن به‌خوبی می‌داند تنها راه نفوذ و اجرای خواسته‌های شوم خود در ایران از طریق ایجاد خلأ قدرت صورت می‌گیرد. دشمن می‌داند اگر در ایران خلأ قدرت رخ دهد راه‌های نفوذ بسیاری پیش رویش باز می‌شود؛ بنابراین ایجاد چنین وضعیتی برای بهره‌برداری بیشتر به نفع خود است؛ لذا با هزینه‌کرد و وقت‌گذاشتن بسیار تلاش می‌کند در صفوف مردم نفوذ پیدا کنند تا به کشور ضربه بزند.
قاسم‌خانی گفت: ان‌شاءالله انتخابات ۸ تیرماه به حول و قوه الهی به‌عنوان برگ زرین دیگری در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد.

 با حضور حداکثری توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود
مصطفی آقائی فرمانده سپاه شهرستان خوی گفت: در جمهوری اسلامی ایران با انتخابات ریاست‌جمهوری دومین مقام اجرایی کشور به مدت ۴ سال انتخاب شده و انتخاب هر فردی در این سطح نقش تعیین‌کننده‌ای بر سطوح مختلف اجرایی کشور خواهد داشت.
وی تأکید کرد: دشمنان تلاش می‌کنند در رسانه‌های مختلفی که از آن برای تأثیرگذاری بر مردم استفاده می‌کنند این‌گونه به ملت القا کنند و افکار عمومی جامعه را
بازی دهند و به آن‌ها تلقین کنند که بعد از چهل و پنج سال گذشته و رأی‌دادن به نامزدهای انتخابات، اعم از ریاست‌جمهوری یا مجلس نتیجه‌ای به نفع مردم حاصل نشده و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به قوت خود باقی است؛ بنابراین از این روزنه‌ها برای تأثیرگذاشتن بر مردم و عدم شرکت در انتخابات بسیار استفاده می‌کنند.
فرمانده سپاه خوی خاطرنشان کرد: با حضوری حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود؛ بنابراین همه مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود، برای بهترشدن شرایط کشور و حل مسائل کشور باید با رأی خود نتیجه انتخابات را به نفع ملت تغییر دهند؛ یعنی اجازه ندهند فردی ضعیف روی کار بیاید که نتواند مشکلات را حل کند.
آقائی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی با هوشیاری کامل پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری امروز شگفتی می‌آفرینند.

 شهروندان خویی از اهمیت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و انتظاراتشان گفتند

میلاد قاسملو شهروند خوئی در حاشیه شرکت در انتخابات بعد از انداختن رأی خود به صندوق رأی گفت: خون شهید رئیسی مردم را به حضور در انتخابات مشتاق‌تر کرد تا رئیس‌جمهوری مثل ایشان را راهی پاستور کنند.
وی افزود: ما از رئیس‌جمهور می‌خواهیم که همچون آقای رئیسی در خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور از هیچ خدمتی فروگذار نباشند و موانع را رفع کنند.
این شهروند خوئی شرکت در انتخابات را لبیک به ندای رهبری، قدردانی از شهید جمهور و همچنین جواب دندان‌شکن به دشمنان انقلاب و ایران دانست.

مهدی اسماعیل لو دیگر شهروند خوئی که‌رای اولی نیز بود حضور در انتخابات را وظیفه ملی و شرکت در سرنوشت کشور عنوان و گفت: یک فرصتی که در ایران برای هر فرد ایجاد شده است شرکت در انتخابات است و این حق را به ما می‌دهد که در سرنوشت کشور دخالت کنیم و از این مورد خیلی خوشحالم که اکنون به سنی رسیدم که می‌توانم با غرور در این سرنوشت اثرگذار باشم.
وی افزود: از رئیس‌جمهور می‌خواهم اقتصاد کشور را دریابد، زمینه اشتغال و مسکن ما جوانان را حل کند تا زمانی که ما فارغ‌التحصیل می‌شویم بتوانیم برای خود شغلی داشته باشیم و اداره یک زندگی را بر عهده بگیریم.

مرضیه رجب‌زاده بانوی خوئی گفت: داغ شهید رئیسی در دل‌ها هنوز سرد نشده و هنوز هم افسوس نبودنش را کاملاً حس می‌شود؛ اما این باعث می‌شود آنکه عهده‌دار ریاست‌جمهوری ایران خواهد شد مسئولیتش بسی سنگین‌تر شود و بداند که برای جلب رضایت مردم باید راه آن شهید خدمت را ادامه دهد.
این شهروند شرکت در انتخابات را یک حق قانونی و حاصل خون شهدای انقلاب دانست و افزود: برای اینکه الان هر فرد ایرانی حق انتخاب در سطح کلان و خرد داشته باشد یک فرد ایرانی شهید شده است بنابراین شایسته هست برای حفظ خون شهدای کشور مشارکت حداکثری در سرنوشت کشور داشته و فردی را انتخاب کنیم که اصلح باشد و بتواند همچون رئیسی در دفاع از حقوق این ملت، دین، اعتقادات و شهدای مظلوم در صحن بین‌المللی شجاعانه حق‌خواهی کند.
وی که به همراه خانواده خود در رأی‌گیری شرکت کرده بود گفت فرزندانم باید همراه من بیایند تا یاد بگیرند در سرنوشت کشور سهیم باشند و بی‌تفاوت نباشند.

و اما در سخنی دیگر باید بگویم از صبح امروز شاهد حضور پرشور مردم و شهروندان عزیز خوئی در پای صندوق‌های رأی بودیم و دلمان به این حضور می‌بالد و افتخار می‌کنیم که مردمی فهیم و بصیر داریم که در هر شرایطی پشتیبان انقلاب و نظامشان هستند تا انقلاب به دست نااهلان نرسد و تا پای جان برای ایران عزیزمان ایستاده‌اند.

گزارشی از شعور و شور انتخاباتی در خوی از فاطمه مقدم گزارشگر پایگاه خبری تحلیلی آذرباخیش

انتهای خبر/