کریم علی‌نژاد فرماندار شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» با بیان اینکه فرمانداری خوی آماده دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری است گفت: ۲۳۲ شعب اخذ رأی با تمام عوامل و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته کاملاً آماده اجرای دور دوم انتخابات به‌صورت ثابت و سیار آماده جمع‌آوری آرای مردم در مناطق شهری، روستایی و عشایری هستند و این اطمینان را می‌دهیم که این فرایند در امنیت و سلامت کامل همچون دفعه قبل انجام خواهد گرفت و ما با تمام وجود حافظ و امانت‌دار آرا شهروندان عزیز خواهیم بود.

وی چهار راهبرد تبین شده از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت را همچنان سرلوحه عوامل اجرایی انتخابات در این شهرستان دانست و تصریح کرد: برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر عوامل اجرایی با ستاد انتخابات شهرستان خوی همکاری می‌کنند.

علی‌نژاد در ادامه به اهمیت حضور پرشور و مشارکت حداکثر اشاره و تشریح کرد: مشارکت و حضور حداکثری ضامن توسعه و پیشرفت کشور است و پیروز واقعی میدان، مردم خواهند بود. مردم بدون هیچ تردیدی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و سرنوشت خود و کشورشان را رقم بزنند چرا که یک رأی گام به سمت توسعه و پیشرفت کشور است.

فرماندار خوی به خدمات دولت سیزدهم پرداخت و تشریح کرد: خدمات دولت سیزدهم آن هم خدمات اساسی با حل ریشه‌ای بسیار فراوان است و همه این خدمات را با گوشت و خون احساس کردیم و همه می‌دانیم شهید رئیسی با تمام وجود در خدمت مردم بود و تمام تلاش خود را برای آبادانی و رفع مشکلات کشور انجام می‌داد و حتی سفرهای خود را به زمانی که نمی‌توان کارکرد برنامه‌ریزی می‌کرد که این سفر زمان کارکردن را مخدوش نکند.

وی افزود: روند سفرهای استانی شهید رئیسی به‌گونه‌ای بود که در پایان هر سفر به هر استان بسیاری از مردم به رفع مشکلات موجود در استان و گشایش گره‌های معیشتی خود از جمله احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد و همچنین رفع مشکلات فعالیت‌های اقتصادی امیدوار می‌شدند. همچنین در سفرهای استانی علاوه بر درنظرگرفتن بودجه برای مصوبات همان سفر و تخصیص منابع در نظر گرفته شده برای پروژه‌های عمرانی، بانک‌ها نیز مکلف به پرداخت تسهیلات موردنیاز مردم و خصوصاً صنایع می‌شدند.

علی‌نژاد با بیان اینکه اعتقاد شهید رئیسی این بود راه مقابله با دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان را تسلیم و عقب‌نشینی نیست تصریح کرد: شهید رئیسی معتقد بود فقط با قوی‌شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از این چالش‌ها عبور کر و با این تفکر کاری که سال‌ها طول می‌کشید را در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌شد و این تلاش وهمت از سوی جوانان بااخلاص این مرزوبوم به نتیجه می‌رسید.

فرماندار خوی در ادامه خاطرنشان کرد: ملت ما با این خدماتی که از جناب رئیسی و دولتش مشاهده کرد راه خدمت را برای رؤسای جمهور بعدی با توقعی که ایجاد شد سخت‌تر شد؛ بنابراین هر فردی که با رأی مردم متصدی ریاست‌جمهوری خواهد شد باید بداند کسانی که برای این ملت خدمت می‌کنند در قلب‌ها جای دارند و مردم قدردان و حامی او خواهند بود و اما اگر این راه ادامه نداشته باشد از چشم مردم افتاده و دیگر پشتیبانی مردمی را از دست خواهد داد.

این مقام مسئول با توصیه‌ای دیگر اظهار داشت: مسئولین در هر رده‌ای در کشور باید به توانایی داخلی و اتکا به منابع انسانی و علم جوانان کشور ایمان راسخ داشته و با این گزینه‌ها به مبارزه و رفع مشکلات کشور بپردازند نه با اتکا به غرب و انجام دیکته‌های دشمنان این ملت و اینکه نباید چشم به غرب و کمک‌های آنان دوخته شود و بدانیم دشمن همیشه دشمن است قطعاً خیری به ما نخواهند رساند؛ بنابراین پیشرفت کشور را با امید واهی به دشمن نباید به عقب بیندازیم.

وی در پایان به انتخاب فرد اصلح و ویژگی‌های آن اشاره و گفت: فردی در کشور برای ما می‌تواند رئیس‌جمهور موردپسند باشد که غرب‌گرا نباشد و تفکر انقلابی، اسلامی داشته باشد چرا که تفکر غالب در کشور این تفکر است و بنای جمهوری و حاکمیت اسلامی از این تفکر در کشور نشئت گرفت به‌طوری که مردم به انقلاب و تغییر رژیم غربگرا اقدام کردند؛ بنابراین کسی که رئیس‌جمهور می‌شود این تفکر غالب را باید رعایت کند، البته دیده‌ایم کسانی که این تفکر را دارند و با این تفکر حرکت می‌کنند عمده مشکلات کشور حل و مسیر پیشرفت هموار می‌شود و اما تفکر غرب‌گرایی کشور را در منجلاب عقب‌افتادگی و مصرف‌گرایی می‌کشاند که این تفکر در مسیر پیشرفت کشور خطرناک است و باید دوری شود.

انتهای خبر/