حجت الاسلام و السملمین حجت قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» با بیان اینکه شعار ایران قوی و سرافرار را همه میخواهند اظهار داشت: ایران قوی خیلی طرف‌دار دارد قوی بودن ایران فقط به این نیست که انواع و اقسام موشکها را داشته باشیم؛ امّا قوی شدن ابعاد گوناگونی دارد؛ ابعاد علمی، فرهنگی واقتصادی دارد، یکی از ابعادش همین بُعد حضور در میدان سیاست و میدان انتخابات است؛ این هم نشانه‌ی قوّت است. پس هر کسی که علاقه‌مند به ایران قوی است، بایستی در این انتخابات شرکت کند. هر کسی معتقد به لزوم حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، بایستی به صورت مضاعف به این اهتمام داشته باشد.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در حسینیه جماران بعد از رأی‌دادن گفت: برای اثبات صحت و صداقت نظامِ جمهوری اسلامی و برای دوام آبروی کشور در دنیا حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری لازم و واجب و در دور دوم واجب تراست، بنابراین شرکت‌نکردن در انتخابات بی‌مسئولیتی نسبت به آینده و آبروی کشور است پس هر آنکه در این سرزمین نفس می‌کشد موظف است به آینده آن هم اهمیت داده و بی‌تفاوت نباشد.

امام‌جمعه خوی در تبیین اینکه برخی نامزدها علاج دردهای ایران را اتکا به غرب و کاسه‌لیسی آنها می‌دانند، به اهمیت خوداتکایی و چشم ندوختن به غربی‌ها تأکید و یادآور شد: اینکه می‌گوییم بایستی چشممان به بیگانگان نباشد، به معنای قطع رابطه نیست، به معنای شجاعت و استقلال ملّی است. چراکه اگر این مؤلفه‌ها را داشته باشیم می‌توانیم توانایی و قدرت خود را به دنیا نشان بدهیم بدین صورت است که احترام ملی ما در دنیا بالا خواهد رفت کمااینکه بحمدالله همین‌جور هم شده است.

وی ادامه داد: نمونه احترام ملی در دنیا را به همت شهید جمهور آقای رئیسی در رفع تنش با کشورهای مختلفی مثل عربستان، در حل بحران کرونا، در عملیات وعده صادق دیدیم. وقتی وعده صادق اتفاق افتاد ۲۷ کشور با پشتیبانی و با نیروی مباشر اسرائیل را پدافند می‌کردند که این موشک‌ها و پهپادها به مقصد نرسد و ده کشور در میدان بودند خیلی تلاش کردند که این اتفاق نیفتد اما ۲۲۰ هواپیمای جنگی از جاهای مختلف بلند شد که رصد کنند، خنثی کنند، اما نتوانستند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی نمونه احترام ملی را احترام بین‌المللی شهید جمهور ایران سرافراز عنوان و افزود: در داخل برخی‌ها سه سال ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی را به بن‌بست رسیدن به مردم معرفی می‌کنند و می‌گویند باید این راه متوقف شود؛ اما با رفتار و منش سیاسی این شهدای بزرگوار به نقطه‌ای رسیدیم که یک‌چهارم جمعیت دنیا اعلان عزا کردند. از صد کشور برای عرض تسلیت آمدند و به پیکر مطهر شهید رئیسی ادای احترام کردند و سازمان ملل مجلس گرفت و پرچم‌ها نیمه برافراشته شد این یک آبرو عزت ملی است نه سرافکندگی، یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود و از قضا از بن‌بست در آمدن را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عزت در اقتدار مقابل دولت‌ها خصوصاً استکبار جهانی است نه ذلت خاطرنشان کرد: بعضی از سیاسیّون در کشور ما تصوّر می‌کنند که باید آویزان به این قدرت و آن قدرت بشوند؛ و بدون آویزان شدن به فلان قدرت معروف و بزرگ، در کشور نمی‌شود پیش رفت. کسی که توانایی استفادهٔ از این فرصت‌ها، از این ظرفیت‌ها و استفادهٔ از توانمندی‌های خودمان را داشته باشد برای انتخاب گزینه اصلح مناسب است.

این مقام دینی ویژگی‌های اصلح را بیان و گفت: اصلح آن کسی است که در درجهٔ اوّل به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد، دوّم اینکه کارآمد باشد شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی داشته باشد برای کارکردن؛ سوم اینکه از عناصر خوب و همکارانِ خوب استفاده کند و چهارم اینکه از همهٔ ظرفیت‌های کشور استفاده کند.

وی با تبیین علت اصرار بر مشارکت بالا تشریح کرد: این اصرار به‌خاطر این است که مهم‌ترین اثر مشارکت بالا، سرافرازی جمهوری اسلامی است؛ زیرا نظام جمهوری اسلامی از لحظه‌ای که تشکیل شده است، دشمن‌های سرسخت داشته؛ هر کار توانستند، علیه جمهوری اسلامی انجام دادند و یکی از چیزهایی که جمهوری اسلامی را بر دشمنانش فائق می‌کند، انتخابات است.

امام‌جمعه خوی اظهار داشت: وارد میدان شدن مردم معنایش این است که جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه جمهوری است. وقتی مشارکت بالا است، زبان بدگویان کوتاه می‌شود؛ نمی‌توانند ملامت کنند، نمی‌توانند شادی کنند، دشمن‌شاد نمی‌شویم؛ در هر انتخاباتی که مشارکت کم بوده، زبان ملامت دشمنان جمهوری اسلامی و حاسدان جمهوری اسلامی دراز شده، ملامت کردند، بنابراین عنصر اوّل، مشارکت عموم مردم است؛ تنبلی نکنند، بی‌اعتنائی نکنند، دستِ‌کم نگیرند؛ در همهٔ گوشه‌های کشور شرکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز بشود.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی در توصیه‌ای از مردم خواستند بابصیرت افزایی در خود و اطرافیان فردی را به روی کار بیاوریم که پیشرفت و رفع مشکلات کشور را همچون دولت قبل معطل نگاه ذلت‌بار غرب به ایران نکند و خود با اتکا به توان و جوانان داخلی و البته گسترش همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای مختلف ایران اسلامی را با حفظ عزت به نقطه اوج پیشرفت برساند.

انتهای خبر/