به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» ۲۱ تیرماه سالروز قیام گوهرشاد  که بنام روز ملی حجاب و عفاف در تقویم ایرانی نام‌گذاری شده است که یادآور غیرت ایرانی و فرهنگ والای حجاب و عفاف در ایران از قدیم است که هم‌وطنان غیور ایرانی برای مقابله با کشف حجاب رضاخان در این روز در مسجد گوهرشاد مشهد تحصن کرده بودند؛ اما متأسفانه از سوی رژیم رضاخانی به خاک و خون کشیده شدند؛ بنابراین برای بزرگداشت این روز بزرگ همه ساله همایش حجاب و عفاف در همه نقاط ایران اسلامی برگزار می‌شود.

همایش حجاب و عفاف در خوی با شعار زیر پرچم امام حسین (ع) همه یک خانواده‌ایم با حضور مسئولین شهری و اقشار مختلف مردم در پیاده‌راه مرکزی با اجرای متنوع برنامه‌های فرهنگی همراه بود.

حجت‌الاسلام اکبرزاده معاون تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در همایش عفاف و حجاب که با حضور مردم و مسئولان  در پیاده‌راه مرکزی شهرستان خوی برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ حجاب در جامعه است، اظهار کرد: حجاب از ضروریات دین اسلام است و بایستی همگی در جهت تبلیغ و ترویج آن تلاش کنیم.

وی گفت: ضروری است در راستای حفظ ارزش زن و در نهایت تقویت و تحکیم بنیان خانواده این فرهنگ بیش‌ازپیش ترویج داده شود.

این مقام دینی  ادامه داد: خداوند حجاب و پوشش را برای زن مایه مصونیت از آفات و حفظ حریم در جامعه قرار داده و پوشیدگی زنان در برابر نامحرم مایه اعتلای شخصیت آنان است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی به وظایف و نقش مسئولین در مقوله حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: بی‌تردید اثرگذاری مسئولین در این راستا می‌تواند بیش از هر فرد و صنف دیگری مؤثر باشد و نیاز است که دست‌اندرکاران توجه جدی به این مسئله داشته باشند.

حجت‌الاسلام اکبرزاده با اشاره به توطئه‌های دقیق و علمی دشمنان در مسئله عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: کار فرهنگی باید به‌صورت مستمر در مراکز فرهنگی به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان در مدارس و دانشگاه‌ها انجام گیرد تا این توطئه‌ها خنثی شود.

لازم به ذکر است در حاشیه این همایش خیمه زینبی و ایستگاه یک حس خوب با غرفه‌های نقاشی کودکان، توزیع بسته‌های فرهنگی، ایستگاه صلواتی و مشاوره نیز برپا شده بود که با استقبال گرم شهروندان مواجه شد و همچنین در این همایش مداحی در سوگ سرور و سالار شهیدان و نمایش خیابانی با موضوع آسیب‌های بدپوششی نیز برگزار شد.

انتهای خبر/