به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان خوی با تأکید بر لزوم اهتمام هیئات مذهبی بر ثقلین اظهار داشت: هیئت عزاداری مراسمات خود را با قرآن شروع کنند و منابر نیز در بخشی از سخنرانی‌ها به تبیین آیات قرآن بپردازند.

وی ادامه داد: هیئت مذهبی همان اهمیتی که برای مداح می‌دهند برای سخنران نیز بدهند، دشمن می‌خواهد معارف امام حسین (ع) کمتر به گوش جوان ما برسد، فقط نباید به شور سینه‌زنی و زنجیرزنی اکتفا کرد و تبیین جواب شبهات و آماده ساختن جوانان نسبت به شبهات دشمن جز با منابر و سخنرانی علما میسر نخواهد بود.

امام‌جمعه خوی خاطرنشان کرد: دشمن دنبال این است منبرها خلوت باشد، هیئت عزاداری ما، جوانان عزیز ما، همان احترامی که برای روضه و زنجیر و سینه‌زنی دارند برای منابر اهل‌بیت (ع) داشته باشند و به روحانیت و به مادحین نیز توصیه می‌کنم از شمر ۱۴۰۰ پیش پیوند بزنند به شمر امروز، مبادا فقط در شمر و عبیدالله و یزید ۱۴۰۰ پیش متوقف شویم آن را باید بگوییم؛ اما باید نسل امروز ما بفهمد پیام عاشورای امام حسین (ع) این است: مِثْلِی لَا یبَایعُ مِثْلَهُ مثل منی با مثل یزید بیعت نمی‌کند باید مثل امام حسین (ع) را شناخت.

وی اظهار داشت: از دشمنان امروز امام‌زمان (عج) باید برائت بجوییم. آمریکا و اسرائیل در رأس دشمنان امام‌زمان (عج) هستند. شعار تبری از یزید زمان امروز مرگ بر آمریکا است. فلذا امام علیه‌الرحمه هم فرمود هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و این خواسته دشمن است که عزاداری در ۱۴۰۰ سال قبل متوقف شود.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی گفت: باید بصیر باشیم و بدانیم امام حسین (ع) چه منبع بزرگی برای تقویت دین است اینکه امام فرمود محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و این مسئله با پیوند ۱۴۰۰ سال با مسائل امروز اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به هفته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: ایمان چهارستون دارد: صبر، یقین، عدل و جهاد و شعبه اول از جهاد، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که وظیفه امروز ما هم است و تا زمانی که این واجب فراموش شده همگانی نشود بسیاری از امور سامان نمی‌یابد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات بر مشارکت آگاهانه تأکید کردند و مردم بصیر ایران نیز به این ندای مؤمنانه و دلسوزانه لبیک گفتند. چنین حضور آگاهانه و با بصیرتی پای صندوق‌های رأی واقعاً مستحق قدردانی است و از مسئولان و رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود در تحقق خواسته‌های بحق مردم بکوشد.

امام‌جمعه خوی افزود: هر رأی مردم با هر گرایش سیاسی به معنای تأیید و همراهی آن‌ها با اصل نظام است و نشان داد برخلاف همه تبلیغات منفی سال‌های اخیر مردم زاویه‌ای با نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارند؛ هرچند مشکلات اقتصادی، تحریم و فشارها عرصه زندگی را بر آن‌ها تنگ کرده است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه و بستری برای پیشبرد جنگ روانی و توطئهٔ تحریف را به دشمنان ایران اسلامی داده تا از این طریق، توطئهٔ یأس‌پراکنی و ازبین‌بردن امید را باقدرت هرچه بیشتر دنبال کنند؛ لذا یک عرصهٔ بسیار مهم برای بهبود و تقویت امید و اعتماد ملّت تمرکز جدّی مسئولان کشور و در رأس آنان، رئیس‌جمهور بر حل مسئله اقتصاد و بهبود وضعیّت معیشت عمومی مردم است؛ بنابراین، اقتصاد باید اولویّت همهٔ اعضا و بخش‌های دولت باشد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی عنوان داشت: از رئیس‌جمهور نیز انتظار می‌رود فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی بر وفاق ملی متمرکز شود و در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریان‌های سیاسی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان بکوشد و باتدبیر خود رقابت‌های انتخاباتی را به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

وی افزود: رئیس‌جمهور منتخب اکنون رئیس‌جمهور تمامی مردم کشور است و بایستی مورداحترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد و منتخب مردم اینک بر صندلی‌ای جلوس می‌کند که در سه سال اخیر رئیس‌جمهور عزیز و مغتنم ایران اسلامی، شهید رئیسی بر آن نشست؛ اما لحظه‌ای به آن دل نبست و بر آن قرار نگرفت او بی‌قرار مردم بود و در منش شخصی و روش مدیریتی و تعامل با قوا الگویی تراز از دولتمرد انقلابی را به یادگار گذاشت و بارها مورد تحسین رهبر عزیزمان قرار گرفت.

امام‌جمعه خوی گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با اعضای هیئت دولت سیزدهم مردمی‌بودن، اعتقاد واقعی به ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی، صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی، خستگی‌ناپذیری از کار، مأیوس نشدن از زخم‌زبان‌ها، دنبال‌گیری سیاست خارجی بر پایه تعامل و عزت مداری، اهتمام به طرح‌های بزرگ، منش اخلاقی و اهل ذکر و توسّل و دعا بودن را از خصوصیات شهید رئیسی برشمردند.

انتهای خبر/