اصغر کاظمی رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی که برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی صورت‌گرفته از ابتدای سال جاری ۳۵ کیلومتر از این راه‌ها در شهرستان شن‌ریزی شده است.

وی با اشاره به خط‌کشی ۶ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان خوی طی سه‌ماهه نخست سال جاری افزود: همچنین در این مدت عملیات تسطیح، رگلاژ و شانه سازی محورها به طول ۴۶۰ کیلومتر و تأمین روشنایی محورها به تعداد ۱۷۰ عدد نیز انجام شد.

کاظمی با اشاره به اینکه تعمیر و بازسازی گاردریل‌ها، نصب نیوجرسی باهدف کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی از جمله اقدامات اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خوی در سال جاری است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱ متر گاردریل و ۱۵ عدد نیوجرسی مفصلی در محورهای مواصلاتی شهرستان نصب شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده خوی: لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌هایی که نیاز به تعمیر داشتند نیز در راستای افزایش ایمنی و بخشنده نمودن نیز از دیگر طرح‌هایی است که در حال انجام است.

کاظمی در خصوص سایر اقدامات اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خوی در ۳ماهه نخست سال جاری نیز افزود: نصب ۸۵ مورد تابلو و علایم هشداردهنده جاده‌ای، ۳۷ مورد اجرای گشت تلفیقی با پلیس‌راه و گشت دروازه‌ای برای کنترل ناوگان و ۱۰۰ تن نخاله‌برداری از محورهای مواصلاتی شهرستان خوی از دیگر اقدامات اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان است.

وی افزود: سال گذشته ۷۵ کیلومتر از محورهای روستایی این شهرستان طی دو سال گذشته آسفالت شده و تا پایان سال جاری نیز این چشم‌انداز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است شهرستان خوی در شمال غربی شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی قرار دارد و چشم‌انداز برنامه‌های کلان برای بهسازی و آسفالت جاده‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی در سفرهای ریاست‌جمهوری و استاندار آذربایجان غربی در حوزه راهداری به تصویب رسیده است.

انتهای خبر/