عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از کریدور خوی_رازی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» گفت: این پروژه به طول ۶۵ کیلومتر است که شامل ۲۷۱ پل کوچک بوده و از این تعداد ۱۰۹ پل کار شده و به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: کریدور خوی_رازی شامل یک دستگاه تونل در ۳۵ کیلومتر به طول ۵۱۰ متر بوده  که دارای ۳۸۱ مترمربع پیشروی داخل تونل است.

نجف‌زاده افزود: ۲۵ کیلومتر از این محور نیز با هزینه کرد ۲۶ میلیارد تومان اسفالت و به بهره برداری رسیده است و مقرر گردید ۱۷ کیلومتر مربع دیگر آن از فردا آغاز و تا هفته دولت به اتمام برسد.

نماینده مردم خوی و چایپاره گفت: قطعه یک این پروژه که شامل ۲۶ کیلومتر راه و یک دستگاه تونل است تا دهه فجر امسال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و همچنین قطعه دو و سه این پروژه نیز با پیشرفت میانگین ۴۰ درصد در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبارات لازم تا سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مسیر به‌عنوان جاده مرزی و تجاری به جهت موقعیت استراتژیک دارای اهمیت خاصی است

تصریح کرد: از ۲۵۰ میلیارد برآورد هزینه  برای پروژه کریدور خوی_رازی ۷۲ میلیارد آن وصول شده و مابقی شامل ۱۷۸ میلیارد هزینه مقرر گردید جهت تسریع پروژه با پیگیری‌ها دراسرع‌وقت در اختیار پیمانکار قرار گیرد.

وی گفت: باتوجه‌به ظرفیت‌های ارزشمند خوی در ریل و جاده و فرودگاه و مرز و گمرک، می‌طلبد خوی به قطب صنعت کشور تبدیل شود.

عادل نجف‌زاده اظهار داشت: با صنعتی‌شدن خوی صنایع مادر به سمت خوی گسیل شده و خوی به سرزمین بیکران فرصت سرمایه‌گذاری و اشتغال جوانان تبدیل می‌شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره ادامه داد: موضوع احداث و کلنگ‌زنی سد الند با آغاز بکار دولت جدید شروع خواهد شد تا دشت تشنه خوی پس از سال‌ها سیراب و سرسبز شود.

وی با بیان اینکه دیگر وقت فرصت‌سوزی نیست افزود: همه باید در خدمت حل مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت جامعه باشند و بحمدالله در خوی این اتحاد بین مسئولین باقدرت وجود دارد.

این عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حضور باشکوه و حماسی مردم کشور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح اظهار داشت: رئیس‌جمهور منتخب رئیس‌جمهور همه مردم کشور است و باید همه مسئولین و مردم از دولت منتخب برای انجام برنامه‌هایش حمایت کامل کنند.

انتهای خبر/