به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی با تشکر از تمامی عزیزانی که در مراسم‌های ایام محرم حضور پر رنگ داشتند گفت: از تمامی نفراتی که در صحنه‌سازی این ایام زحمت زیادی کشیدند و در رأس از شهردار محترم که با تمام نفرات پای‌کار بودند تشکر ویژه داریم.

در ادامه جلسه کریم علی‌نژاد فرماندار خوی با تسلیت ماه محرم ضمن تشکر از عوامل اجرائی مراسم عزاداری ماه محرم و عوامل تأمین امنیت انتخابات از مردمی که پشتیبان اصلی انقلاب هستند تشکر ویژه کرد و اظهار داشت: مردم عزیزمان در انتخابات برای آبروی کشورمان قدم ملی برداشتند؛ بنابراین از فردبه‌فرد افرادی که پای صندوق‌های رأی آمدند و برگ زرین دیگری در تاریخ را در حفظ آبروی ملی ثبت کردند تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: از رسانه‌های محلی و صداوسیما بابت انعکاس آینه حضور مردم پای صندوق‌های رأی و پوشش لحظه‌به‌لحظه‌ای اخبار انتخابات و صندوق‌های رأی صمیمانه تشکر می‌کنم و بالاخص اعضای شورای تأمین که تمام امکانات و هر چه که در اختیار داشتند در انتخابات همه پای‌کار آمدند چه زمینه نیروی انسانی چه امکانات و… و این در مرحله دوم بیشتر به چشم می‌خورد  و همچنین از هیئت نظارت اجرایی که نسبت به اجرای هر چه‌بهتر انتخابات کمک کردند و تک‌به‌تک از تمام نفرات آرای خودشان را اخذ کردند تشکر می‌کنیم.

علی‌نژاد اولویت اصلی شهرستان را تأمین آب شرب دانست و گفت: جذب سرمایه‌گذار سخت است و اما جز اصلی نگه‌داشتن سرمایه‌گذار در این شهرستان است و این سرمایه گزاران هستند که سبب توسعه شهر می‌شوند که باید برنامه مدونی برای حضور و جذب آنها در پروژه‌ها خصوصاً در تأمین آب شرب با وجود تنش آبی در شهرستان داشته باشیم.

فرماندار خوی با اشاره به پیشرفت فیزیکی برخی پروژه‌ها در خوی گفت: بعضی از پروژه‌ها پیشرفت ۸۰ درصدی دارند که تا هفته دولت آماده و قابلیت افتتاح دارند و بعضی از پروژه‌های که به‌خاطر مبالغ ناچیز ناقص مانده که باید مسئولین اجرائی با پیگیری مصرانه جهت تکمیل آن سریع‌تر اقدام کنند.

وی افزود: مدیران محترم اجرایی مصوبات سفرهای استاندار را پیگیری کنند و به فرمانداری گزارش کنند که اگر بی‌توجهی شود اعتبارات تخصیص نیافته و پروژه‌ها ناقص می‌ماند.

علی‌نژاد گفتگوی چهره‌به‌چهره با حضور در تمام روستاها و محلات را باعث حل‌شدن مشکلات بیان و اعلام رضایتمندی مردم عنوان و یادآور شد: همه مسئولین اجرائی در شهرستان با برقراری ارتباط چهره‌به‌چهره و حضور در جمع مردم پای صحبت و مشکلات مردمی که زحمت می‌کشند بنشینند که این خود علاوه بر جلب رضایت مردم به حل‌شدن مشکلات هم کمک شایانی می‌کند و همچنین نکته مهمی که باید همه به آن توجه کنند این است که نشست‌های خبری و استفاده از رسانه‌های محلی باعث انعکاس و اطلاع‌رسانی اقدامات به مردم می‌شود.

وی اظهار داشت: نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشتیم و همچنین افزایش ظرفیت سیلو ها که از ۱۰ هزار تن به ۳۰ هزار تن تبدیل شده است و در آینده به ۲۰ هزار تن نیز افزایش میابد که با جلو رفتن صف‌های خرید گندم را نمی‌بینیم و البته یکی از اصلی‌ترین مشکلات در شهرستان نانوایی‌ها هستند و مشکل بعدی هم عدم فرهنگ‌سازی بعضی از مردم در خرید و استفاده از نان است که باید برای این مورد هم برنامه فرهنگی در شهرستان اجرا شود.

علی‌نژاد در پایان با اشاره به کمبود اتوبوس در خوی گفت: در ترمینال خوی کمبود اتوبوس و ۵۰۰ صندلی داریم برای این منظور هم اقدامات مهمی انجام شده و امیدواریم به‌زودی این مشکل هم حل شود و البته برای حمل‌ونقل مسافر به کشور همسایه در ماه گذشته ۱۳۵ هزار نفر تردد مرزی داشتیم که این خود برای شهرستان آورد خوبی از سرمایه را دارد.

عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و چایپاره  در این جلسه با بیان این که محور اصلی تشکیل شورای اداری؛ عملکرد محور بودن این شورا است گفت: چند روز پیش مشکل محور اصلی به خوی که سه‌راهی خوی است را پیگیر شدیم  که کمک ویژه‌ای به رشد و پیشرفت طرح به پیمانکار و پروژه شد.

وی تأکید کرد: مسئولین شهرستانی از پروژه‌های کشوری و ملی و روند پیشرفت آنها بازدید کنند و این بازدیدها محدود به حضور چند مسئول اصلی نشود و باید گفت اگر پروژه‌های شهرستانی نقطه‌به‌نقطه اولویت‌بندی نشود موفق به جذب بودجه شهرستانی و استانی نمی‌شویم و لازم به یادآوری هست بودجه‌ای که امسال در اختیار نماینده بود به‌صورت کامل در اختیار پروژه شمس تبریزی قرار گرفت و لازم است مسئولین مربوطه پروژه‌های دیگر که بودجه به آنها تخصیص می‌یابد گزارشی در مورد پیشرفت کار بدهند که متأسفانه این گزارش‌ها رو دریافت نمی‌کنیم که اگر کمبودی بود برای جبران اقداماتی انجام شود.

نجف‌زاده با اشاره به این که پیگیری معجزه می‌کند افزود: بالاترین بودجه در دولت سیزدهم برای عمران در خوی گرفته شده است که ردیف اعتبار دارد و پیگیری‌ها باعث حل مشکلات شهری با جذب سرمایه می‌شود که اهتمام ویژه باید در این مسئله داشته باشیم و مسئولین بجای همکاری سنگ‌اندازی نکنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوی از بابت دینی مذهبی مالی و.‌.‌ زیاد هست و باید موردتوجه خاص مسئولین قرار بگیرد و کم‌لطف نباشند.

وی از فعال‌شدن خط ریلی تهران خوی در روز سه‌شنبه خبر داد و افزود: با آغاز مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم حرکت‌ها جدی‌تر شروع می‌شوند و من نماینده تمام پروژه‌ها را رصد و پایش خواهم کرد و به‌عنوان قوه ناظر بررسی کرده وبا شناسایی نقطه‌ضعف‌ها برای رفع آنها کمک می‌کنم.

انتهای خبر/