گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آذرباخیش کریم علی نژاد فرماندار شهرستان خوی با اشاره به اهمیت این جاده در توسعه اقتصادی منطقه و تقویت ارتباطات ایران با ترکیه و اروپا، خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع موجود شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی این پروژه، تأمین اعتبارات لازم است.

علی‌نژاد با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته برای این پروژه کافی نیست، خواستار افزایش بودجه از سوی دولت شد و همچنین، وجود موانع طبیعی مانند رودخانه قطور و تخته‌سنگ‌های بزرگ و موانع غیرطبیعی مانند خط آهن و اراضی کشاورزی، اجرای این پروژه را با چالش مواجه کرده است.

فرماندار خوی خاطرنشان کرد: تکمیل این جاده، علاوه بر تأثیر مستقیم بر توسعه منطقه، در راستای توافقات بین‌المللی ایران و ترکیه برای افزایش حجم مبادلات تجاری نیز قرار دارد.

وی گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک این جاده، آن را به یکی از کریدورهای مهم ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد و به این ترتیب، نقش مهمی در توسعه اقتصاد ملی خواهد داشت.

علی نژاد تصریح کرد: تکمیل این جاده، علاوه بر تسهیل تردد کالا و مسافر، می‌تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در منطقه کمک کند همچنین، با کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، به کاهش قیمت تمام‌شده کالاها و افزایش رقابت‌پذیری تولیدات محلی کمک خواهد کرد.

وی افزود: کارشناسان اقتصادی معتقدند که تکمیل این جاده می‌تواند به توسعه گردشگری در منطقه نیز کمک کند و همچنین، مردم محلی از این پروژه استقبال کرده و آن را گامی مهم در توسعه منطقه می‌دانند.

فرماندار خوی در پایان ضمن تأکید بر تکمیل جاده استراتژیک خوی-قطور-رازی اظهارداشت : تکمیل این جاده یک ضرورت ملی است که می‌تواند تأثیرات مثبت فراوانی بر اقتصاد، اشتغال و توسعه منطقه داشته باشد. با توجه به اهمیت این پروژه، انتظار می‌رود که همه دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی و همکاری، برای تسریع در اجرای آن تلاش کنند.

 

انتهای خبر/