رئیس شورای اسلامی شهر خوی در گفت و گو با آذرباخیش گفت: رکود اقتصادی حاکم بر کشور در بخش های مختلف تاثیر خود را نشان داده و امسال بخش عمده ای دلایل عدم تحقق بودجه های پیش بینی شده شهرداریهای کشور به دلیل مشکلات متعدد در حوزه اقتصادی است و شهرداری خوی نیز با مشکلات این حوزه روبرو بوده است.

 

 

غلامعلی شریف اظهار داشت: پروژه‌های مختلف عمرانی طی سال جاری از سوی شهرداری اجرا شد که این پروژه ها در سطوح مختلف و شهرداری با مدیریت هزینه ها و برنامه ریزی های صورت گرفته با حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر گام های خوبی برای اتمام پروژه‌های عمرانی برداشت.

 

 

وی با تاکید بر اهمیت استمرار خدمات رسانی از سوی شهرداری خوی به شهروندان تصریح کرد: با افزایش میزان ارائه خدمات‌ از سوی شهرداری برای شهروندان انتظارات و مطالبات بیشتری نیز شکل می‌گیرد و به نوعی زمینه تلاش و همت بیشتری را فراهم می سازد چراکه رفاه عمومی شهروندان از اولویت های مدیریت شهری بوده و شهرداری و شواری شهر خوی تلاش می کنند تا پیوسته بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه نمایند.

 

 

رئیس شورای شهر خوی گفت: پروژه های متعدد عمرانی همچون زیرسازی خیابان‌ها، جدول‌گذاری، آسفالت، پروژه های کلان عمرانی چون باغ دلگشا، ساماندهی کمربندی شهید حجازی فر، الِمان تپه شهدای گمنام، ساماندهی ورودی های شهر، ایجاد فضای سبز و دیگر اقدامات برای جهت زیبا سازی شهر تاریخی خوی همواره بصورت روزانه و مستمر طی ماه های گذشته انجام گرفته است.

 

 

وی بیان کرد: در حال حاضر مسیر گشایی کمربندی ۴۵ متری خوی در دست انجام بوده و الِمان تپه شهدا نیزمراحل اجرای سنگ نمای ستونها را طی می کند و انشالله با مساعد شدن آب و هوا و اتمام سایر کارهای عمرانی این مجموعه به عنوان یک ظرفیت فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

 

 

رئیس شورای شهر خوی اظهار داشت: مقدمات وصل مسیر پل خاتون به جاده قطور نیز با توجه به توافقات لازم با ارتش فراهم شده و به‌زودی این پروژه به پیمانکار واگذار می‌شود.

 

 

شریف تصریح کرد: بودجه تصویب شده برای سال ۹۶ شهرداری خوی در حدود ۷۶۰ میلیارد ریال و در دو بخش کلی پروژه های عمرانی و هزینه‌های جاری و اداری بود که با توجه به شرایط اقتصادی و میزان درآمدهای پایین خانواده ها نیمی از بودجه پیش بینی شده تا دیماه تحقق پیدا کرد چرا که شهرداری نهادی غیر دولتی و عمومی است که درآمد عمده آن از عوارض پرداختی شهروندان است.

 

 

وی با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود که از لحاظ مالی از شهرداریهای کشور و به تبع آن شهرداری خوی حمایت کند اظهار داشت: اکثر پروژه‌هایی که در شهر خوی صورت گرفته بیشتر با کمک خود شهروندان این شهر بوده و دولت کمک اثربخشی به شهرداری نکرده است.

 

 

انتهای پیام/