به گزارش آذرباخیش ، رئیس شورای شهر خوی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر و شهرداری خوی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وجود سازمان های مردم نهاد فعال و تاثیرگذار یکی از مولفه های اصلی شهرها و جوامع توسعه یافته است و این سازمانهای غیر دولتی ظرفیت بسیار خوبی برای گام برداشتن در مسیر توسعه اجتماعی فرهنگی وابعاد مختلف زندگی شهرنشینی هستند.

 

 

غلامعلی شریف افزود: بخش بزرگی از سیستم مدیریت اجتماعی فرهنگی شهرها در کشورهای توسعه یافته از سوی سازمان های مردم نهاد هدایت می شود و ما برای رسیدن به این توسعه باید به سمت و سوی استفاده از ظرفیت های واقعی سازمان های مردم نهاد حرکت کنیم.

 

 

وی گفت: شورای اسلامی شهر به مثابه سازمان های مردم نهاد، برگرفته از خود مردم بوده و یکی از نهادهای غیر دولتی و مردمی است و همسویی نهادهای مردمی قطعا در روند مدیریت مسائل شهری تاثیر گذار خواهد بود.

 

 

شریف تاکید کرد: شورای اسلامی شهر خوی در دوره پنجم تلاش می کند تا از ایده ها و نقطه نظرات متخصصین حوزه های مختلف در کمیسیون های تخصصی خود بهره برده و از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه های مختلف برای حضور در جلسات کمیسیون ها دعوت نموده و برای استفاده از توانمندیها این سازمانها برنامه ریزی می کند.

 

 

رئیس شورای شهر خوی اذعان داشت: دستگاه های اجرایی باید سازمان های مردم نهاد را به رسمیت شناخته و بعنوان ظرفیت های مناسبی در راستای اهداف سازمانی خود بهره ببرند.

 

 

وی گفت: امروز زمینه همکاری شورای اسلامی شهر با سازمان های مردم نهاد کاملا مهیاست و تلاش می کنیم تا از توان شورای شهر برای توسعه و گسترش فعالیت سمن ها بهره ببریم.

 

 

شریف خاطر نشان ساخت: کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر همواره برای بررسی و بهره مندی از ایده های سازمان های مردم نهاد آمادگی لازم را داشته و حضور متفکرین مردمی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، محیط زیست و امور خیریه در همراهی با شورای شهر خواهد توانست مسیر مناسبی برای ایجاد تکاپوی اجتماعی بیشتر در رفع معضلات و مشکلات شهری موثر باشد.

 

 

انتهای پیام/