به گزارش آذرباخیش ،  حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم نجف قلیزاده سرایی در سخنانی ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرور آفرین بیت المقدس  عنوان داشت : در جنگ تحمیلی رزمندگان ما با تمامی کاستی ها و نبود امکانات ابتدایی رزم چنان با اراده ای پولادین در مقابل رژیم متخاصم بعثی قد علم کردند که تمامی پیش بینی های سخیف دولتمردان عراقی را نقش بر آب نمودند.

 

وی در باره مقاومت مردان و زنان خرمشهر تصریح داشت : رزمندگان اسلام در طول ۳۴ روز عاشقانه و خالصانه از ناموس و کیان این مرز و بوم در مقابل دشمنی که از آخرین امکانات و فناوری های جنگی تجهیز شده بود ایستادگی نمودند و توانستند به صرف اراده و شوق شهادت این رویداد سراسر غرور را برای ما و نسل های بعدی مشق نمایند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در ادامه افزود : ما نباید از یاد ببریم حمایت های کشورهای اروپایی و امریکا را نسبت به تجهیز نمودن ارتش عراق، چرا که تمامی امکانات دنیای غرب اعم از سلاح ها و هواپیما های فوق پیشرفته در اختیار صدام بوده و حتی لابراتوارهای آلمانی و چند کشور اروپایی سلاح های بیولوژیکی را در اختیار آنها قرار می دادند.

 

این مقام مسئول با اشاره به سابقه ی ننگین اروپا در حمایت از صدام در جنگ افزود : اروپا بنا به رهنمودهای اخیر رهبری اصلا قابل اعتماد نیست و باید منویات رهبری سرلوحه اقدامات دولت قرار بگیرد.

 

وی  با تشریح کمک های دولت های اروپایی عنوان داشت:همان تجهیز نمودن اروپایی ها زمینه ساز اولین بمباران شیمیایی عامل سیانور در جاده شهید محسن صفوی شلمچه بود که یک گردان از گردان های لشکر ۷ حضرت ولیعصر(عج)  استان خوزستان را که عمدتا اهل بهبهان بودند را به شهادت رسانید.

 

حجت الاسلام سرایی با اشاره به دور نگری های امام (ره) در زمان جنگ تحمیلی تاکید داشت: امام ( ره ) تهدیدات آن زمان را به فرصتی مغتنم برای مردم تبدیل نمود تا با حضور سیل مردم در جبهه ها معادلات دقیق جنگ را به نفع ایران تغییر دهد.

 

زمنده ۸ سال دفاع مقدس خاطر نشان ساخت : در زمان فعلی نائب خلف امام (ره) ادامه دهنده راه ایشان می باشد و در سخنرانی های اخیر نسبت به کسانی که اعتقاد به داشتن رابطه با امریکا را دارند اشاراتی نمود که این آمریکا همان شیطان بزرگ به تعبیر امام (ره) می باشد.

 

وی در بیان دلاوری های رزمندگان و فرماندهان حاضر در جنگ به ذکر نمونه هایی از شهدا و فرماندهان شهید شهرستان خوی پرداخت و افزود : این شهدای خویی در جنگ چه صحنه ها و رخداد هایی که رقم نزده و توانستند در دمای بالای ۵۵ درجه چنان ایثارگری نمایند که تحسین همه رزمندگان و فرماندهان را به دنبال داشته است .

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در پایان  سخنرانی با اشاره به کاستی هایی که نتوانستیم به واسطه آن معنا و مفهوم جنگ و شهدا را به نسل های سوم و بعدی انتقال دهیم یادآور شد: منطق ملت ایران ، منطق محکمی می باشد که به واسطه ی آن منطق سال هاست با اتکا به خداوند متعال و نصرت الهی در مقابل نظام سلطه جهان و غرب ایستادگی نمائیم و ملت ایران همواره نشان داده است که هیچ گاه اجازه نخواهند داد کشتی انقلاب به گل نشیند و دشمنان ایران اسلامی همیشه این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

 

رونمایی از کتاب خاطرا شهید داوود شهاب ، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و رزمندگان عملیات غرور آفرین بیت المقدس ، عزاداری و مداحی در وصف شهدا از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

انتهای پیام/