به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ،حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: رسول خدا(ص) می فرماید چه خوب است ثروت شایسته برای انسان شایسته چه یاور خوبیست ثروت بر تقوای خداوند.

وی در ادامه با توجه به ۲۸ صفر سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و امام مجتبی ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و رفتاری پیامبر را از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) مورد بررسی قرار داده و افزود: امیرمؤمنان(ع) می فرماید رسالت خود را با امانت داری ادا کرد و با موفقیت جهان را پشت سر گذاشت و پرچم حق را در بین ما باقی گذاشت و کسیکه از آن پیش افتد از دین برون است و هر که از آن عقب بماند هلاک می شود.

این مقام مسوول افزود: پیامبر اسلام بخشنده ترین مردم بود و با جرئت ترین مردم بود راستگوترین مردم بود وفادارترین مردم به پیمان خود بود نرم خوترین مردم بود رفتارش بزرگوارانه بود.

خطیب در بخش دیگر از خطبه اول با اشاره به آخرین توصیه های رسول خدا به مردم که پیروی ار عترت بود، اظهار کرد: رسول خدا(ص) در اواخر عمر مـبارک خـود روزی بر مردم خطبه خواند و فرمود:ای مردم من به زودی از میان شما خواهم رفت شما را به عترتم توصیه می کنم و هرکس به آنان چنگ بزند به ریسمان خدا چنگ زده است و به آنان چیزی یاد ندهید چون آنان از شما داناتر هستند و از آنان پیروی کنید بدلیل اینکه آنان با حق و حق با آنان است تا اینکه در حوض برمن وارد شوند

حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به مناسبتهای هفته تبعید حضرت امام به ترکیه، روز دانش آموز،تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را از جمله مناسبت های ۱۳ آبان برشمرد .

امام جمعه خوی با اشاره به نقش اساسی و محوری دانش آموزان در انقلاب اسلامی تصریح کرد: نقـش دانـش آمـوزان در مبارزات قبل و بـعد از پیروزی را می توان در موارد حضور در تمامی تظاهرات علیه رژیم پهلوی، پخش اعلامیه های حضرت امام علیه رژیم، شعارنویسی علیه رژیم در مدارس و خیابان ها، حضور در دفاع ۸ ساله علیه بعثیان متجاوز، حضور و مشارکت گسترده در سازندگی کشور برشمرد.

خطیب با اشاره به ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار خاطر نشان کرد:  مبارزه با ظالم و ستمگر از مسلمات دین مقدس اسلام است و حدود ۴۰۰ آیه شریفه قرآن در ضمن ۱۷ سوره در ارتباط با جهاد نازل شده است.

وی در ادامه افزود: در طول تاریخ هر وقت مسلمانان قدرت و توان پیدا کرده اند علیه ستمگران مبارزه کرده اند در غیر اینصورت با تقیه رفتار کرده اند.

 شکوری با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی جهت بسیج ملت ایران علیه آمریکای استعمارگر و رژیم استبدادی پهلوی ۱۳ فروردین سال ۴۲ شمشی تقیه را تحریم کردند، گفت: قـرآن و مذهـب در مـخاطـره اسـت بـا ایـن احتمال تقیه حرام و اظهار حقایق واجب است.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به ۲۸ صفر روز شهادت امام حسن مجتبی اظهار کرد: امام حسن مجتبی در دوران امامت خود مورد ظلم و ستم مضاعف قرار گرفت بویژه در پذیرش صلح با معاویه که حتی پیروان آن بزرگوار به او جسارت و بی احترامی می کردند

انتهای پیام/