به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی قریشی در یادواره سرداران و ۳۰ شهید روستای قوروق شهرستان خوی در سخنانی به اهمیت شهدا از دیدگاه قرآن و ائمه اطهار پرداخت و افزود:زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا ،زنده نگه داشتن اهداف و مسیر شهداست و با حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، کشور از گزند تمامی آسیب ها و نیات پلید دشمنان مصون مانده و با صلابت تر از قبل می تواند در مسیر پیشرفت و ترقی گام بردارد.

 

امام جمعه ارومیه در فراز دیگری از سخنان خود به آیات الهی و نیز کلام امامان و معصومین پیرامون اجر شهادت پرداخت و عنوان نمود: خداوند برای شهدا جایگاه و مقامی اولی در بهشت برین خود وعده داده است و خداوند در قبال فداکاری شهدا که از جان و مال و تمامی دلبستگی های دنیوی خود گذشته اند وعده بهشت عطا نموده است.

 

نماینده و لی فقیه در استان با مخاطب قرار دادن خانواده شهدا یادآور شد: اجر و منزلت خانواده شهدا در نزد خداوند محفوظ بوده و خداوند متعال در قبال فداکاری پدران و مادران شهدا و نیز صبر کوتاهی که فرزندانشان تحمل نموده اند جایگاهی بی نظیر در بهشت وعده داده است.خداوند در روز قیامت به واسطه ی فرزندانشان شفاعت را تقدیر نموده و می توانند از این نعمات بی بدیل الهی بهره جسته و در کنار فرزندانشان در بهشت برین الهی محشور شوند.

 

حجت الاسلام دکتر قریشی در محور دیگری از سخنان خود از فداکاری ها و رشادت های فرزندان خلف شهرستان خوی در جنگ تحمیلی و بعد از آن سخن گفت و تصریح نمود: شهرستان دارالمومنین خوی از قدیم الایام مهد ایثار و شهادت بوده و از این خطه سرداران بنامی سر بر آورده اند و توانستند هر کدامشان در مسیر این انقلاب نقش های بسزایی بازی نمایند.

 

سردار شهید حنیفه درستی، فرمانده تیپ اباعبدالله الحسین و همرزمانشان با ایثار و فداکاری دین خود را به این انقلاب با نثار جان خود ادا نمودند و تاثیر بسزایی در حفظ نظام و مرزهای آبی و خاکی این کشور گذاشته اند و امیدواریم ما بتوانیم بواسطه ی چنین یادواره هایی بسط دهنده ی راه و یاد شهدا در جامعه باشیم و به نوعی انتقال دهنده درست ارزش ها و مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل های بعد از خود باشیم.
در ادامه این مراسم شاعرین و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با مدیحه سرایی و قرائت اشعاری یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشتند.

 

لازم به ذکر می باشد این مراسم در مسجد جامع روستای قوروق خوی با حضور مسئولین لشکری و کشوری،خانواده های معظم شهدا و نیز خیل دوستداران و اهالی این منطقه برگزار شد.

 

انتهای پیام/اکبر صفاجو